Retailerul online eMAG a investit anul trecut 1,12 miliarde de lei în dezvoltarea companiei, investiţiile totale din ultimii doi ani depăşind 2 miliarde de lei, în condiţiile în care platforma a ajuns la 9 milioane de clienţi în România, Ungaria şi Bulgaria.
În 2022, Dante International, compania care deţine eMAG România, o parte din vânzările din eMAG Ungaria şi Bulgaria, şi Fashion Days, a avut o cifră de afaceri de 7,1 miliarde de lei şi un profit de 123,7 milioane de lei.
”Investiţiile consistente din ultimii ani în infrastructura pentru ecommerce şi tehnologie au pregătit terenul pentru creştere în regiune, răspunzând oricăror nevoi ale clientului: gama mare de produse livrate rapid şi ieftin prin easybox şi Genius, promoţiile şi preţurile bune, serviciile financiare care le permit clienţilor să îşi cumpere produsele mult dorite. Deja, din primul an după pandemie, clienţii au înţeles valoarea creată şi au plasat cu 10% mai multe comenzi în business-urile din ecosistemul regional format din eMAG, Tazz, Fashion Days si Freshful. Pe această construcţie sănătoasă pornim cu încredere pe drumul în care ecommerce îşi va atinge potenţialul, reluându-şi ritmul de creştere”, a spus Tudor Manea, CEO Group eMAG.
Investiţiile în tehnologia Marketplace s-au ridicat la 51 de milioane de lei. Astăzi, numărul antreprenorilor care fac business pe eMAG a ajuns la 54.000 în întreaga regiune. Odată cu accelerarea programului cross-border în 2022, peste 5.000 de selleri din România vând în Ungaria, iar 2.500 în Bulgaria.
Investiţiile în tehnologie s-au ridicat anul trecut la 164 milioane de lei, eMAG dezvoltând serviciul de livrare, ofertele promoţionale şi serviciul Genius, disponibil în patru platforme de shopping – eMAG, Tazz, Fashion Days şi Freshful. Numărul clienţilor care au adoptat serviciul a ajuns la peste jumătate de milion, în creştere cu 50% faţă de anul trecut.
În plus, una dintre ariile cheie în jurul cărora s-au concentrat investiţiile eMAG în 2022 a fost dezvoltarea internaţională, în Ungaria şi Bulgaria. În ambele ţări, eMAG a investit 450 de milioane de lei, de şase ori mai mult faţă de anul precedent, în logistică, dar şi către îmbunătăţirea serviciilor şi diversificarea ofertei cu ajutorul sellerilor din Marketplace.