Compania germană Bosch a încheiat anul fiscal 2022 cu vânzări consolidate în valoare de 2,5 miliarde de lei (512 milioane de euro) în România, în creştere cu 4% faţă de 2021, în timp ce investiţiile derulate anul trecut s-au ridicat la 410 milioane de lei (aproximativ 83 de milioane de euro), în principal în dezvoltarea unităţilor de producţie din Cluj şi Blaj, precum şi la CentruL de Inginerie Bosch din Cluj.
În acelaşi timp, vânzările totale nete, inclusiv ale companiilor neconsolidate şi livrările interne către companii affiliate, s-au ridicat la 10,6 miliarde de lei (2,1 miliarde de euro), în creştere cu 29%, potrivit unui comunical al companiei.
”În 2022, Bosch a înregistrat în România o performanţă foarte bună, cu o creştere de două cifre, în ciuda mediului economic şi social dificil”, a declarat Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch S.R.L. şi reprezentantul Grupului Bosch în România.
Creşterea cifrei vânzărilor s-a datorat în principal dezvoltării activităţii companiei şi investiţiilor strategice în producţie, cercetare şi dezvoltare, precum şi în domeniul serviciilor.
”Păstrând accentul pe cercetare şi dezvoltare în domeniile cheie ale mobilităţii viitorului, transformând provocările în oportunităţi, adaptându-ne modul de lucru la noile circumstanţe şi aplicând un stil de conducere incluziv şi transparent, anul trecut am reuşit să atragem noi talente şi să ne menţinem poziţia printre cei mai buni angajatori din ţară”, a mai spus Mihai Boldijar.
Chiar dacă primele luni ale noului an fiscal au arătat că şi anul acesta va fi dificil, Bosch a înregistrat în România un început bun în primul trimestru din 2023, cu o uşoară creştere faţă de anul precedent.
”Pentru a atinge potenţialul pe termen lung, Bosch va continua să-şi dezvolte expertiza locală în România, în special în domeniile strategice de creştere, cum ar fi activităţile de cercetare şi dezvoltare”.
La 31 decembrie 2022, numărul de angajaţi Bosch în România era de aproximativ 9.830, în creştere cu aproximativ 12%. În 2022, grupul german a investit aproximativ 410 milioane de lei (aproximativ 83 de milioane de euro) în România.
Fabrica Bosch din Jucu, judeţul Cluj, a înregistrat o creştere semnificativă în 2022, producând cu 12% mai multe unităţi de control electronice pentru airbag-uri, sisteme multi-cameră şi pentru asistenţă la condus faţă de anul precedent.
În plus, unitatea de producţie Bosch din Blaj urmează să îşi dezvolte capacitatea de producţie în sectorul de Tehnologie industrială, prin extinderea utilajelor de producţie pentru tehnică liniară. Anul trecut, în cadrul fabricii a fost inaugurată o clădire pentru gestionarea reciclării resurselor. Unitatea, care se întinde pe o suprafaţă de 1.750 de metri pătraţi, asigură gestionarea şi eliminarea eficientă la faţa locului a tuturor materialelor reziduale rămase în urma producţiei.
Divizia Automotive Aftermarket a Bosch şi-a majorat anul trecut vânzările cu peste 20%, pe fondul consolidării relaţiilor de afaceri cu distribuitori strategici. În 2022, reţeaua de service-uri auto Bosch cuprindea mai mult de 460 de service-uri auto în România. Potrivit companiei, atât divizia Bosch Service Solutions, cât şi Bosch Rexroth au înregistrat în 2022 creşteri de două cifre.