Retailerul de modă H&M, ce deţine pe piaţa locală brandul cu acelaşi nume şi marca premium COS, a obţinut în 2022 în România afaceri de aproape 977 de milioane de lei, cu 15% mai mari decât în anul anterior.
Astfel, avansul de 15% al vânzărilor H&M în România a venit în condiţiile în care inflaţia locală în categoria de îmbrăcăminte a fost de 8,5% anul trecut, potrivit INS. Creşterea peste acest nivel poate indica atât expansiunea brandului, cât şi un apetit mai mare de consum pentru produsele gigantului suedez.
H&M nu mai anunţă de câţiva ani evoluţia reţelei pe ţări, ci doar la nivel de regiune, astfel că este dificil de menţionat dacă expansiunea a susţinut avansul sau nu. Totuşi, pentru companie, anul trecut a fost al doilea cel mai bun de după 2019, când businessul a sărit de 1 mld. lei. Acela a fost singurul moment când cifra de afaceri a depăşit acest prag.
Pe plan local, H&M a intrat în 2011 cu brandul principal, pentru ca cinci ani mai târziu să aducă şi COS. România este o piaţă relativ nouă pentru suedezii care sunt prezenţi în Polonia şi Cehia din 2003, iar în Ungaria din 2005.