Retailerul electro-IT Flanco a încheiat primul trimestru din 2023 cu vânzări de peste 300 de milioane de lei, în creştere cu 40% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, compania având în plan pentru acest an extinderea reţelei de magazine şi modernizarea celor existente.
”Cifra de afaceri a primului trimestru a crescut faţă de cea a anului trecut, în primul rând datorită magazinelor amplasate în mall-uri şi în parcuri de retail. Pentru anul în curs urmărim extinderea reţelei de magazine, dar şi modernizarea magazinelor existente şi digitalizarea acestora prin implementarea etichetelor electronice. Am pregătit cel mai mare buget de investiţii din istoria Flanco, peste 20 de milioane de lei alocaţi acestor obiective, astfel că în prezent căutăm cele mai potrivite oportunităţi pentru noi.”, a declarat Dragoş Sîrbu, CEO Flanco
În 2023, piaţa produselor electro-IT a crescut în valoare cu aproximativ 10%. Printre categoriile de produse cu o creştere dublă faţă de anul trecut se află smartwatch-urile, espressoarele automate de cafea, căştile audio. Cu o dinamică mult peste piaţă se află smartphone-urile, produsele de îngrijire, electrocasnicele mici şi de îngrijire a locuinţei. Consolele de gaming şi televizoarele 4K au avut, de asemenea, o creştere peste media pieţei.
Pe de altă parte, printre produsele care nu au menţinut ritmul de creştere se află electrocasnicele mari şi produsele IT, Flanco motivând scăderea interesului pentru astfel de produse prin faptul că ele au fost achiziţionate în număr mare în timpul pandemiei, dar şi din cauza frânării semnificative a creditului de consum.
”Anul acesta am bugetat o creştere a cifrei de afaceri de 20%, raportată la un ritm al pieţei mai lent, pe care îl estimăm la 3, maxim 8%”, a adăugat Dragoş Sîrbu. În prezent, retailerul are peste 1.500 de angajaţi şi o reţea formată din 158 de magazine, dintre care cinci deschise în acest prim trimestru.