Somproduct, retailer local de mobilă şi decoraţiuni pentru casă, are în plan deschiderea a două magazine în acest an, ajungând astfel la o reţea de cinci showroomuri. Retailerul se uită către principalele oraşe ale ţării, de unde vin şi cei mai mulţi clienţi ai Somproduct, potrivit Ziarului Financiar.
”Omnichannelul este o direcţie importantă pentru businessul nostru şi este în focus să deschidem cel puţin două magazine anul acesta. Cu siguranţă, vom reuşi în următoarele luni să le inaugurăm şi să aducem consumatorii să testeze produsele pe care ei le văd în online. Mergem în funcţie de interesul clienţilor noştri, dar oraşele importante rămân Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Constanţa şi Braşov”, spune Sergiu Cadar, CEO Somproduct, citat de ZF.
Somproduct are trei magazine fizice deschise în Bucureşti, Timişoara şi Cluj, la care se adaugă şi magazinul online ce reprezintă circa 80% din businessul total al companiei. Retailerul de mobilă are în plan ca în următorii zece ani să ajungă la peste 20 de magazine fizice.
Compania a fost înfiinţată în anul 2008, înainte de criza financiară, însă primul magazin offline a fost inaugurat în 2010, în Bucureşti, având doar 45 de metri pătraţi. Astăzi, magazinele Somproduct au o suprafaţă de ordinul miilor de metri pătraţi. Înainte de businessul din retail, fondatorii Somproduct aveau deschisă încă din 1995 o fabrică de saltele la Baia Mare. Firma este controlată de Sergiu şi de Cristina Cadar.
Somproduct şi-a început activitatea în online, în 2008, cu doar trei produse, iar astăzi are un portofoliu de 25.000 de articole unice. Grupul a trecut printr-un proces de restructurare atât în zona departamentelor, cât şi în ceea ce priveşte numărul de produse. Retailerul avea anul trecut 100.000 de articole, însă numărul acestora a fost redus la un sfert, fiind eliminate acele bunuri care nu aveau o cerere mare sau aveau o rată de retur ridicată.
Anul trecut, Somproduct a înregistrat o creştere a veniturilor de circa 18%, iar pentru anul acesta este aşteptat un avans între 25% şi 30%. În 2021, ultimul an pentru care există date publice, Somproduct a avut venituri de aproape 60 milioane lei, potrivit informaţiilor Ministerului de Finanţe.