McDonald’s România a închis anul trecut cu o cifră de afaceri de 297 de milioane de euro, în creştere de circa 28% faţă de 2021. Anul trecut a fost unul marcat de o inflaţie record, de peste 16%, însă evoluţia vânzărilor lanţului de restaurante de tip fast-food indică faptul că există în cazul său şi o creştere reală. Mai exact, oamenii au mâncat mai mult sau mai des la McDonald’s.
În ceea ce priveşte McDonald’s, rezultatele de anul trecut sunt cele mai bune de până acum pentru compania care este controlată de grupul maltez Premier Capital, ce deţine franciza brandului american pe mai multe pieţe. Este vorba de Estonia, Grecia, Letonia, Lituania, Malta şi România. În total, maltezii aveau la finalul anului trecut 174 de restaurante, cu opt mai multe decât la final de 2021. Mai bine de jumătate din total (96) sunt în România, care este de altfel cea mai importantă piaţă pentru grup ca vânzări. Acest fapt este dat şi de populaţia mult mai numeroasă.
McDonald’s a venit în România în anii ’90. La momentul acela, numărul investitorilor străini era foarte mic. Mai bine de două decenii mai târziu, în 2016, americanii au decis să iasă şi să cedeze afacerea unui francizat.