Divizia comercială a grupului italian De’Longhi, cea care se ocupă de importul şi distribuţia electrocasnicelor în România, şi-a bugetat pentru 2023 o nouă creştere a vânzărilor, după un avans de 9% anul trecut, potrivit Ziarului Financiar.
”Pentru electrocasnicele mici (segmentul pe care activează De’Longhi – n.red.), va fi un an de tranziţie, cu volume estimate în scădere, dar valoarea medie a cheltuielilor va creşte. Comunicarea, execuţia în magazin şi inovaţia încorporată în produse vor face diferenţa pentru a atrage consumatori. Deşi piaţa va fi dificilă, va fi încă un an de creştere pentru noi”, spune Massimo Paronitti, general manager al diviziei comerciale De’Longhi România şi Ungaria, citat de ZF.
Evoluţia pozitivă a vânzărilor din România în 2023 va veni după o creştere de 9% anul trecut. Grupul italian De’Longhi are în România activităţi de producţie şi de import şi distribuţie. Tot businessul este operat pe o singură firmă, De’Longhi România, cu afaceri de 2,3 mld. lei în 2021, ultimul an pentru care există date publice. La totalul businessului, producţia are cea mai mare contribuţie, însă nu există date exacte privind ponderea celor două divizii. Datele pe 2022 pentru businessul din România nu sunt disponibile.
La nivel global, grupul italian De’Longhi şi-a redus anul trecut vânzările cu 2%, până la 3,16 mld. euro. Declinul a fost provocat de evoluţia din Europa a vânzărilor, în timp ce în regiuni precum Orientul Mijlociu şi Africa, Americi sau Asia-Pacific, businessul a fost în continuare pe plus.
Europa e împărţită în două regiuni – Sud-Vest şi Nord-Est – ambele pe minus. România face parte, la fel ca Polonia şi Ungaria, din regiunea Europei de Nord-Est, unde vânzările au scăzut cel mai mult, cu 12,8%. Totuşi, în România, spune Massimo Paronitti, a existat o creştere de 9% faţă de 2021.