Sphera Franchise Group, holdingul care deține compania ce administrează în sistem de franciză brandul KFC pe plan local, a ajuns la 100 de restaurante la nivel național, după 26 de ani de la intrarea în România. Pentru 2023, compania vizează opt unități în plus pentru care și-a bugetat 6,8 milioane de euro. În plus va remodela aproximativ 30 de restaurante.
Compania se confruntă însă cu o acută penurie de forță de muncă motiv pentru care va continua să angajeze în special din SriLanka, țară de unde vin 150 de angajați ai lanțului. Sphera Franchise Group a deschis în ultimii cinci ani, în medie, șapte restaurante pe an și a trecut astfel de borna de 100 de unități la nivel național, iar pentru anul acesta are în plan opt inaugurări pentru care va investi în jur de 6,8 milioane de euro. În plus, compania continuă procesul de remodelare a restaurantelor mai vechi, având bugetați 3,8 milioane de euro pentru modernizarea a 30 de unități.
În 2022, KFC a vândut în valoare de 950 de milioane de lei, cu 29% mai mult față de anul anterior ( 21,8% în termeni comparabili), profitul a fost de aproximativ 66,8 milioane de lei, cu 44% peste nivelul raportat în 2021, iar EBITDA de 100 de milioane de lei.