Retailerul electro-IT Flanco şi-a majorat anul trecut cifra de afaceri cu 3%, până la 1,064 mld. lei. Spre comparaţie, inflaţia a fost de 16%.
”Ca număr de unităţi vândute, am scăzut cu peste 5% faţă de anul precedent. Evident, evoluţia vânzărilor a fost puternic influenţată de prima jumătate a anului, când s-a resimţit impactul războiului din Ucraina”, spune Dragoş Sîrbu, directorul general al companiei şi acţionarul minoritar al acesteia.
În 2021, profitul net al companiei ce are peste 150 de magazine a fost de 15 mil. lei, cu 33% mai mic decât în anul anterior. Cifra de afaceri a scăzut şi ea în al doilea an de pandemie cu 5% faţă de primul.
”În ceea ce priveşte rezultatul nostru net din 2022, profit net în scădere cu 70% faţă de 2021, acesta arată că ne-am străduit şi ne străduim intens să nu transferăm (sau măcar să nu transferăm integral) clienţilor noştri creşterile de preţuri pe care noi le-am suportat direct în ultimii ani.”, a mai spus Sîrbu.
În ceea ce priveşte acest an, Dragoş Sîrbu se declară optimist, compania bugetându-şi un avans al cifrei de afaceri de 20%, pe o piaţă care va creşte cu 3-8% în valoare. Mai mult, retailerul electroIT şi-a bugetat pentru acest an investiţii de 20 mil. lei, un nivel record, banii urmând să meargă, cu precădere, către magazine noi, dar şi către cele deja existente.