26.7 C
Cluj-Napoca
sâmbătă, iunie 22, 2024
Google search engine
AcasăANUNȚURISchaeffler electrifică vehiculele utilitare municipale cu transmisie în roată

Schaeffler electrifică vehiculele utilitare municipale cu transmisie în roată

Odată cu electrificarea, lucruri bune se întâmplă în 3 arii. Trei producători de vehicule municipale compacte, se pregătesc să introducă în liniile de producție motoare electrice extrem de eficiente pentru butucul roții fabricate de Schaeffler. Complet electrificate, vehiculele de măturat, camionetele și plugurile de zăpadă vor funcționa cu zero emisii de CO2, ceea ce duce la îmbunătățirea calității aerului în zonele urbane.

”Schaeffler reinventează sistemele de propulsie utilizate în vehiculele utilitare electrice mici și ușoare din orașele noastre”, a declarat Matthias Zink, CEO Schaeffler Automotive Technologies. Caracteristica definitorie a noilor motoare electrice amplasate în roată, este că toate componentele necesare pentru propulsie și frânare sunt integrate direct în jantă și nu în centrul vehiculului sau pe axele motoare. Acest lucru economisește spațiu și face vehiculele mult mai agile și mai ușor de manevrat în traficul urban. Vehiculele utilitare propulsate de aceste motoare complet electrice, funcționează foarte silențios, ceea ce duce la o poluare sonoră redusă în zonele pietonale și pe străzile orașului. Ele pot funcționa pe o perioadă îndelungată în zone rezidențiale, deoarece perturbarea localnicilor este mult mai mică.

Jungo este una dintre primele companii care lansează în acest an pe piață un vehicul multifuncțional, care cuprinde tehnologia motoarelor integrate în butucul roții, marca Schaeffler. Jungo și Schaeffler au colaborat pentru a adapta tehnologia de propulsie la cerințele zilnice specifice pentru măturarea străzilor. ”Motoarele electrice amplasate în butucul roții și tehnologia de frânare, elimină nevoia de schimbare a uleiului și îmbunătățește considerabil performanța vehiculelor noastre în ceea ce privește randamentul, raportul de putere/greutate, siguranță, manevrabilitate și fiabilitatea frânării”, a spus fondatorul și CEO-ul Jungo, Nicolas Jungo.

Soluție eficientă pentru o gamă variată a scenariilor de mobilitate din centrul orașului

Motorul electric integrat în butucul roții Schaeffler este inclus într-o gamă largă de vehicule utilitare urbane: măturarea străzilor, deszăpezirea și colectarea deșeurilor. „În acest segment de vehicule, ca și în altele, întrebarea este: care este cel mai rapid și mai eficient mod de a reduce emisiile de CO2? ”Electrificarea este răspunsul”, a spus dr. Jochen Schröder, Head of E-Mobility la Schaeffler. Această nouă tehnologie de propulsie deschide o piață nouă și în continuă creștere pentru Schaeffler. Compania intenționează să echipeze din ce în ce mai multe vehicule de lucru, cu motoare electrice amplasate în butucul roții pentru orașe și municipii, în fabrici și șantiere logistice, în porturi, în parcări mari și aeroporturi. Aceste tipuri de vehicule au o rută planificată, fiind potrivite în mod special pentru deplasări electrice cu intervale fixe și timpi de încărcare care pot fi planificați.

Motoarele electrice în butucul roții Schaeffler au o arhitectură unică în care motorul electric (statorul și rotorul), cutia de viteze și frâna mecanică cu frecare sunt poziționate în jurul rulmentului roții, mai exact în interiorul jantei. Acest aspect compact eliberează spațiu în altă parte a vehiculului – de exemplu pentru baterie sau ca spațiu suplimentar de depozitare pentru transport. De asemenea, oferă producătorilor de vehicule o mai mare libertate de proiectare, permițându-le să dezvolte o gamă largă de formate ale mobilității, inclusiv soluții de șasiu rulant. „Motoarele electrice integrate în butucul roții îmbunătățesc, de asemenea, manevrabilitatea vehiculului, care este o condiție esențială pentru conducerea automată”, a spus Jochen Schröder.

Motorul în roată economisește spațiu și îmbunătățește dinamica de conducere

Motorul electric integrat în butucul roții, inclusiv cutia de viteze, este foarte compact, potrivindu-se într-o jantă de 14 inch. Invertorul, pe de altă parte, nu este integrat și poate fi instalat oriunde în vehicul. Un singur invertor poate controla unul sau două motoare electrice, în funcție de arhitectura folosită. În funcție de aplicație, puterea de antrenare a motorului poate fi scalată. Acesta variază de la 7 la 26 de kW (nominal) și poate atinge un vârf de până la 60 de kW pe termen scurt. Cuplul generat de motorul electric este transmis prin intermediul cutiei de viteze direct la roată. Această transmisie directă reduce pierderile de energie și devine astfel, foarte eficientă. Un alt avantaj: deoarece cuplul și direcția de rotație pot fi controlate individual pentru fiecare roată, vehiculele au tracțiune integrală, care poate face față dealurilor cu o ușurință desăvârșită, chiar și în condiții de drum înzăpezit. Schaeffler dezvoltă în prezent motoare integrate în butucii roților pentru aplicații de 48 V și 400 V și explorează posibilitatea utilizării unor tensiuni mai mari.

În calitate de furnizor global de top în sectoarele auto și de industrie, Grupul Schaeffler promovează prin inovații și soluții remarcabile, de mai bine de 75 de ani domeniile mișcării și cel al mobilității. Cu tehnologii, produse și servicii inovatoare pentru mobilitatea electrică, motoare eficiente în CO₂, soluții pentru șasiu, Industria 4.0, digitalizare și energii regenerabile, compania este un partener de încredere pentru a face mișcarea și mobilitatea mai eficiente, inteligente și sustenabile – de-a lungul întregului ciclu de viață. Compania de tehnologie produce componente și sisteme de înaltă precizie pentru aplicații ale sistemului de propulsie și șasiu, precum și soluții de rulare și rulmenți, pentru un număr mare de aplicații industriale. Grupul Schaeffler a generat vânzări de aproximativ 15.8 miliarde EUR în 2022. Cu aproximativ 83.000 de angajați, Schaeffler este una dintre cele mai mari companii de familie din lume. Cu peste 1.250 de cereri de brevet în 2022, Schaeffler este a patra cea mai inovatoare companie din Germania, conform DPMA (Oficiul German de Brevete și Mărci).

Schaeffler România este una dintre locațiile de producție de top ale Grupului Schaeffler. Din 2002 compania produce în România, la Brașov, componente pentru industria auto și rulmenți grei pentru aplicații industriale. Într-una din cele mai mari fabrici din țară, cu aproximativ 5.000 de angajați, Schaeffler România este activă prin producție, dar și prin cercetare-dezvoltare în Engineering Center Schaeffler Romania. Mai mult, compania are o prezență foarte activă în mediul educațional, precum și prin proiecte de implicare socială.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments