14.7 C
Cluj-Napoca
luni, mai 27, 2024
Google search engine
AcasăANUNȚURIVânzările Carrefour au crescut cu 9% anul trecut, la 2,6 mld. euro

Vânzările Carrefour au crescut cu 9% anul trecut, la 2,6 mld. euro

Vânzările grupului francez Carrefour au crescut like for like (fără a ţine cont de expansiune) cu 9% în România anul trecut, acesta fiind al doilea cel mai bun ritm din Europa, după cel din Polonia. Totuşi, avansul trebuie raportat la inflaţia record care a depăşit 16% în România în 2022, ceea ce înseamnă că, de fapt, creşterea afacerilor Carrefour a fost susţinută de scumpiri, în volum – un indicator mai fidel al consumului privat – înregistrându-se scăderi.

România a fost una dintre ţările care au raportat cele mai mari niveluri ale inflaţiei anul trecut. Deşi aceasta a fost o problemă generală a Europei în 2022, statele din centrul şi estul continentului au fost mai afectate decât cele din vest. Asta se vede şi în ritmul de creştere al vânzărilor Carrefour, Polonia şi România fiind pe primele locuri în Europa, departe de Franţa, Spania sau Italia.

”România a avut o evoluţie excelentă în 2022 în cadrul grupului, confirmând că Europa Centrală şi de Est este regiunea cu cea mai rapidă creştere din Uniunea Europeană. A fost primul an post-pandemic, dar şi un an plin de provocări pentru industria de retail şi, în pofida inflaţiei, am reuşit să absorbim perturbarea din piaţă, să ne asumăm o parte din costuri şi să protejăm puterea de cumpărare a clienţilor noştri din România, printr-o varietate de măsuri, precum promoţii, produse marcă proprie, activări comerciale”, spune Régis Moratin, chief financial officer la Carrefour România.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments