2Performant, principalul jucător din piaţa de marketing afiliat din România, listat pe piaţa AeRO a BVB (simbol bursier 2P), a anunţat că vânzările generate de platforma proprie au ajuns la 101,9 milioane de euro (excluzând TVA) în 2022, în creştere cu 39% faţă de anul anterior, nivel care a depşit pentru prima oară pragul de 100 de milioane de euro al valorii vânzărilor generate într-un singur an.
Din această sumă, 35,6 milioane de euro au fost generate în T4/2022, ceea ce reprezintă o creştere cu 23% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. De asemenea, comisioanele afiliaţilor s-au ridicat la 6,2 milioane de euro pe întreg anul, un avans de 34%, în ciuda faptului că valoarea medie a vânzării a înregistrat o scădere de 1%. În această perioadă, rata de conversie a crescut cu 0,3pp faţă de 2021, până la 2,3%, câştigul mediu al afiliaţilor per 100 de click-uri a ajuns la 7,25 euro, în urma unei creşteri de 7%, iar randamentul bugetelor de marketing afiliat pentru fiecare euro investit a fost de 16,3, după un avans de 4%.
Totodată, cei 24.148 utilizatori ai platformei 2Performant au trimis 85,9 milioane de click-uri, o creştere de 25% faţă de 2021, şi au generat aproximativ 2 milioane de vânzări, o creştere cu 40% în comparaţie cu anul anterior. 2Perfomant este listată pe piaţa AeRO începând cu 9 decembrie 2020, iar din octombrie 2021, acţiunile 2P sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de Bursa de Valori Bucureşti pentru această piaţă.