Începând cu luna ianuarie, companiile de curierat sunt obligate să raporteze la ANAF toate livrările care au ca metodă de plată rambursul, pentru a ajuta instituţia să crească nivelul de încasare a taxelor şi impozitelor.
Legea dată anul acesta va reprezenta un volum foarte mare de informaţii pe care ANAF va trebui să îl gestioneze pentru a putea creşte rata colectării ratelor, în contextul în care plăţile ramburs încă domină piaţa livrărilor. Instituţia spune că o astfel de reformă impune modernizarea şi digitalizarea urgentă a ANAF.
”ANAF este dedicată constant iniţiativelor de digitalizare în scopul atingerii obiectivelor instituţiei privind îmbunătăţirea conformării voluntare, combaterea evaziunii fiscale şi creşterea eficienţei colectării, asigurând atât scăderea costului colectării (la nivelul agenţiei), cât şi a costului conformării (la nivelul contribuabililor). Această reformă abordează nevoia urgentă de modernizare şi digitalizare a ANAF, astfel încât colectarea impozitelor să fie mai eficientă în raport cu obiectivul de a creşte raportul venit – PIB şi de a reduce decalajul fiscal la TVA”, spun reprezentanţii ANAF.
Digitalizarea ANAF-ului este un subiect care persistă de câţiva ani, fără să existe măsuri semnificative în acest sens, cu excepţia conectării a peste 600.000 de case de marcat la sistemul ANAF. Cu toate acestea, instituţia încă vorbeşte de digitalizare, însă de la aprobarea legii privind plăţile ramburs nu există nimic concret privind digitalizarea ANAF, ci doar intenţii şi sisteme în curs de implementare.