30.7 C
Cluj-Napoca
miercuri, iulie 17, 2024
Google search engine
AcasăBUSINESS ÎN ARDEALItalienii modernizează infrastructura feroviară pe tronsonul Aleşd-Frontieră, parte a căii ferate Cluj-Oradea-Episcopia...

Italienii modernizează infrastructura feroviară pe tronsonul Aleşd-Frontieră, parte a căii ferate Cluj-Oradea-Episcopia Bihor, pentru peste 2,4 mld. lei

Compania italiană WeBuild, fosta Astaldi, în asociere cu italienii de la Impresa Pizzarotti & C SPA şi Salcef SPA au câştigat un contract de peste 2,41 mld. lei (aproximativ 488 mil. euro), fără TVA, cu CFR (Compania Naţională de Căi Ferate) pentru elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărior de electrificare şi modernizarea infrastructurii fero­viare pentru lotul 4 Aleşd-Frontieră (aproximativ 47 km), parte din tronsonul de cale ferată Cluj-Oradea-Episcopia Bihor (166,2 km), finanţat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR).

„Am semnat astăzi contractul pentru electrificarea şi modernizarea secţiunii Aleşd-Frontieră, lotul patru al tronsonului Cluj-Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, secţiunea de graniţă, în lungime de aproximativ 47 de km, care va fi dublată cu linie nouă pe 18 km, un avantaj din punct de vedere al creşterii eficienţei activităţii de operare a traficului feroviar la frontiera nord-vestică, o zonă de importanţă economică, întrucât va deveni a doua poartă fero­viară pentru traficul de marfă la fron­tiera ungară şi o perspectivă inter­na­ţională modernă pentru transportul de călători“, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA, într-un comunicat de presă.

Asocierea WeBuild, Impresa Pizzarotti & C SPA, Salcef SPA va elabora proiectul tehnic şi va executa lucrările de electrificare şi modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secţiunea Aleşd-Frontieră, în lungime de 46,74 km, lucrări civile în staţiile Tileagd, Oradea Est, Oradea şi Episcopia Bihor, halta de mişcare Oşorhei, 4 puncte de oprire – Ţeţchea, Telechiu, Săbolciu şi Săcădat, modernizarea a 9 poduri şi 17 podeţe, reabilitarea a 6 pasaje inferioare, 2 pasaje inferioare noi, la Ţileagd şi Oradea, sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, inclusiv dublarea liniei pe 18 km. Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments