BRD-SocGen, a treia bancă de pe piaţa locală după active, a încheiat primele nouă luni din acest an cu un venit net bancar de 2,44 miliarde de lei, în creştere cu 11,6% faţă de perioada similară din 2021, în timp ce profitul net s-a majorat cu 12,5% an/an, la 997,7 mil. lei.
La nivelul întregului grup BRD, venitul net bancar se ridica la 2,54 mld. lei, in crestere cu 9,8% in dinamica anuală, în timp ce profitul net a atins 1,01 mld. lei, cu 10,3% peste nivelul din acelaşi interval din 2021, conducand la o rentabilitate a capitalurilor proprii de aproape 17%, in comparatie cu nivelul de 13% obtinut in aceeasi perioada a anului trecut, notează raportul financiar al instituţiei.
”Bazandu-se pe o activitate comerciala dinamica si ampla, BRD a realizat, la finalul primelor noua luni ale acestui an, o performanta financiara solida. Venitul net bancar a crescut pe fondul unor volume mai mari si unor dobanzi de piata in crestere, incorporand, in acelasi timp, remunerarea semnificativ crescuta a depozitelor clientilor nostri. In ciuda unei importante presiuni inflationiste, cresterea cheltuielilor operationale a fost temperata printr-o disciplina riguroasa a cheltuielilor. Costul riscului a fost tinut sub control, confirmand calitatea si sanatatea portofoliului. Prin urmare, BRD a obtinut o rentabilitate a capitalurilor proprii ridicata, la un nivel apropiat de 17%”, spune Francois Bloch, CEO, BRD Groupe Societe Generale.
Pe grup, veniturile nete din dobânzi au atins valoarea de 1,72 mld. lei, în creştere cu 12,2% faţă de perioada similară a anului trecut, evoluţie care se datoreaza avansului solid al volumelor, precum si ratelor dobanzilor in crestere. Valoarea inglobeaza si efectul cheltuielilor in crestere cu dobanzile pentru resursele atrase, in conditiile in care si clientii retail, si cei non-retail au beneficiat de o remunerare superioara a depozitelor.
Veniturile nete din comisioane au inregistrat un avans de 1,9% in dinamica anuala la nivelul grupului, ajungând la 575,3 mil. lei, consecinta a unui volum mai mare de operatiuni cu carduri si a vanzarilor in crestere de produse de asigurare, contrabalansat partial de venituri mai mici din servicii de e-banking, data fiind migrarea clientilor retail la noua aplicatie de mobile banking gratuita, You BRD. Celelalte venituri au marcat si ele cresteri solide (plus 13,4% fata de perioada similara a anului trecut) datorita cresterii consistente a activitatilor de tranzactionare si de vanzari pe toate categoriile de produse.