Lanţul de cafenele Meron, pornit în Cluj-Napoca de Bogdan Ciocian, urmează să se extindă dincolo de graniţele ţării, în Budapesta, la finalul acestui an sau începutul anului viitor. Antreprenorul spune că în capitala ungară sunt mai multe spaţii disponibile la un preţ accesibil, astfel că diferenţa de preţ între Budapesta şi Cluj este de 15%, potrivit Ziarului Financiar.
”Ceea ce m-a frapat în Budapesta este numărul de spaţii disponibile la preţuri accesibile. Circa 100 metri pătraţi în Budapesta sunt mai ieftini decât 100 mp în Cluj cu mai bine de 15%. Vorbim de artere importante în ambele oraşe. Clujul este într-o bulă din punctul de vedere al spaţiilor pentru retail, pe când în Budapesta găseşti foarte multe spaţii disponibile. De aceea, s-ar putea să mergem mai degrabă cu dezvoltarea acolo. În Bucureşti căutăm de doi ani un al doilea spaţiu şi nici acum nu l-am găsit“, spune Bogdan Ciocian, citat de ZF.
El adaugă faptul că piaţa din Budapesta este aglomerată, cu un număr mare de cafenele, însă calitatea cafelei este mai bună în Bucureşti sau în Cluj-Napoca. Reţeaua Meron numără în prezent 22 de cafenele, atât proprii, cât şi operate în sistem de franciză, în mai multe oraşe din ţară precum Cluj-Napoca, Bucureşti, Braşov, Sibiu, Oradea, Alba Iulia, Satu Mare, Târgu-Mureş şi Zalău. Principala piaţă pentru lanţul de cafenele este „acasă“, în Cluj-Napoca, acolo unde Meron are 10 unităţi.