Producătorul de materiale de construcţii TeraPlast Bistriţa, listat la Bursa de Valori Bucureşti sub simbolul TRP, a raportat afaceri de 563,6 milioane de lei în primele nouă luni din 2022, echivalentul unei creşteri de 25% faţă de aceeaşi perioadă de anul trecut, potrivit raportului financiar publicat de companie la BVB.
În paralel, profitul net înregistrat în perioada ianuarie-septembrie a fost de aproape 16,4 milioane lei, în scădere cu 62% faţă de rezultatul excepţional înregistrat anul trecut (43,2 mil. lei), peste aşteptările momentului.
EBITDA aferentă celor trei trimestre s-a situat la 48,5 milioane de lei, în scădere cu 25% comparativ cu rezultatele din primele nouă luni din 2021, în timp ce marja EBITDA înregistrată, de 8,6%, este în uşoară scădere faţă de prima jumătate a anului, ca urmare a contextului macroeconomic foarte provocator din 2022, care a dus la scăderea numărului de proiecte de construcţii de infrastructură şi la amânarea contractării unora noi pentru finalul anului sau prima parte a anului 2023, arată datele transmise de oficialii companiei.
”Rezultatele poartă în continuare amprenta contextului volatil pe care îl traversăm şi care prezintă incertitudini pentru perioada următoare. Chiar şi într-un astfel de climat, am reuşit să menţinem performanţele Grupului la un nivel satisfăcător. Creşterile record pe care le-am înregistrat în anii anteriori s-au temperat, dar printr-un management eficace şi răspuns prompt la dificultăţi, păstrăm rezilienţa Grupului pentru a livra performanţe în concordanţă cu marile provocări economice existente”, spune Ioana Birta, directorul financiar al Grupului TeraPlast.
Volumul exporturilor a crescut cu 51% în primele nouă luni faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, iar ponderea în totalul cifrei de afaceri a urcat la 16%, de la 13%, nivelul atins în intervalul ianuarie-septembrie 2021.