25.7 C
Cluj-Napoca
marți, iulie 16, 2024
Google search engine
AcasăBUSINESS ÎN ARDEALTrei antreprenori au readus la viaţă brandul de bere Czell din Braşov,...

Trei antreprenori au readus la viaţă brandul de bere Czell din Braşov, cu o istorie de peste 120 de ani

Fraţii Edomer Toth şi Lorand Toth împreună cu prietenul lor Vlad Lupu au readus la viaţă brandul de bere Czell, unul dintre cele mai vechi branduri de bere româneşti, care a fost îmbuteliat prima dată în anul 1893, potrivit Ziarului Financiar.

”Marca berii Czell a fost reînviată de Lorand Toth, asociatul nostru, care este pasionat de brewing şi tot ce ţine de istoria berii. El a urmat chiar şi cursurile facultăţii de horticultură. Lorand a citit tot ce se putea despre bere şi în cercetările lui a descoperit numele Czell, care era o familie de saşi bogaţi. În urmă cu un secol această familie deţinea mai multe fabrici de bere, iar perla coroanei era fabrica din Braşov, singura unde se producea berea cu numele lor – Czell”, povesteşte Vlad Lupu, managing partener în cadrul Bere Czell, citat de ZF.

Vlad Lupu este şi antreprenor în domeniul HoReCa. Ulterior, Lorand Toth a descoperit reţeta berii şi a început să caute să o reproducă în regim de home-brewing. În 2020, au fost primele încercări de reproducere a berii originale.

Prima bere Czell a ieşit pe poarta fabricii pe 15 octombrie 1893, fabrica a fost naţionalizată în perioada comunismului, iar mai apoi privatizată. Berea Czell nu se mai produce de circa 50 de ani, dar Edomer Toth, Lorand Toth şi Vlad Lupu au încercat să păstreze pe sticlă imaginea vechii mărci, înregistrând totodată şi brandul.

”După primele 140 de sticle făcute în regim de home-brewing în 2021 ne-am pregătit temeinic şi în martie anul acesta am început puternic cu producţie la scară mare. Şi astfel, după 50 de ani am reînviat această marcă şi această moştenire a oraşului Braşov pe care vrem să o ducem mai departe”, a mai spus Vlad Lupu. Acesta a adăugat că berea Czell se realizează în prezent la o fabrică parteneră situată la circa 80 km de Braşov cu care firma are un contract de confidenţialitate.

În relansarea acestui brand, cei trei antreprenori au investit circa 200.000 de euro şi Vlad Lupu spune că sunt pe drumul cel bun şi crede că în curând vor ajunge la break-even. Antreprenorii au început să distribuie berea în zona Braşovului, dar activează şi pe litoral, în zona Vama Veche.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments