Rondocarton, parte a grupului austriac Rondo Ganahl, unul din cei mai mari producători de carton ondulat, ce operează trei fabrici de ambalaje pe piaţa locală, cu afaceri de 110 milioane de euro, şi-a crescut veniturile cu două cifre în prima jumătate a anului dar producţia s-a menţinut la nivelul anului trecut, la fel şi marja de profit.
”Ne pregătim pentru o toamnă şi o iarnă grea. Cererea pentru ambalaje de carton ondulat a scăzut destul de puternic pe industrial, pe mobilă, pe electronice, unelte, articole de casă şi grădină, chiar şi pe industria alimentară am văzut o contracţie. Oamenii îşi schimbă clar obiceiurile de consum. Noi luăm pulsul economiei“, a spus Mihnea Bâldea, directorul general al companiei Rondocarton.
Sectorul alimentar este industria strategică pentru Rondocarton, de aici vin clienţii, dar compania are clienţi şi din automotive, din electronice, producători de echipamente electronice şi electrice. Austriecii de la Rondo Ganahl au deschis prima fabrică în România în urmă cu 23 de ani în localitatea Apahida, judeţul Cluj, urmând ca în 2008 să deschidă a doua unitate de producţie, la Târgovişte, o investiţie de 38 mil. euro. În 2019, Rondocarton a preluat 60% din compania Transilvania Pack & Print, un producător de ambalaje de carton şi etichete din Şura Mică, în apropiere de Sibiu.
Compania vinde 90% din ambalaje pe piaţa locală. Rondocarton avea 620 de angajaţI în cele trei fabrici anul trecut, arată ultimele date. Anul trecut, fabrica din Târgovişte lucra aproape la capacitate maximă, la 90%, la Cluj cam la două treimi iar fabrica din Sibiu este la două treimi, potrivit ultimelor date.
Una din principalele provocări anul trecut a fost întârzierea livrărilor de către furnizori, lanţurile de distribuţie întrerupte din cauza pandemiei şi creşterea preţurilor pe piaţa hârtiei, cea mai mare creştere din ultimii 20-30 de ani.