Banca Transilvania a investit circa 3 mil. euro pentru proiectul Stup, un spaţiu atât fizic, cât şi virtual, dedicat susţinerii comunităţii antreprenoriale. Investiţia a mers în lansarea proiectului, atât spaţiul fizic, cât şi platforma online, costurile operaţionale fiind separate, au declarat reprezentanţii Băncii Transilvania în cadrul evenimentului de lansare a proiectului Stup.
”Ne interesează foarte mult întregul, mai mult decât să mergem pe o cărare mai îngustă, nu neapărat să urmezi un sector sau să cauţi cele mai bune 50 de start-up-uri din România. Nouă ni se pare că trebuie ceva mai mult, ceva care să vină de la bază în sus, ori asta nu poţi să faci decât dacă iei ceva atât de incluziv, încât să nu excludă pe nimeni şi atunci nu poţi să vorbeşti nici de incubatoare, nici de huburi, nici de acceleratoare pentru că toate au nişte limitări. Ne-am gândit că dacă reuşim ceva care să ajute baza într-un anumit fel, în timp, treaba asta ar putea să conteze şi ar face o diferenţă. Aşa am ajuns Stup”, spune Tiberiu Moisă, directorul general adjunct IMM & MidCorporate BT.
Prin acest proiect, BT îşi propune să creeze infrastructura necesară conectării antreprenorilor cu furnizorii de servicii şi produse care să îi ajute la înfiinţarea, gestionarea sau managementul unei afaceri. Spaţiul fizic al Stup, cu o suprafaţă de circa 2.500 mp, se află pe Calea Şerban Vodă nr. 206-218 din Bucureşti. Scopul acestui proiect este ca orice antreprenor, indiferent de ideea pe care o are sau sectorul din care face parte, să îşi găsească rezolvări la probleme sau nelămuriri.
”Pornind de la dorinţa că vrem un loc în care pot să vină oricând, este accesibil pentru orice antreprenor, fie că vorbim de un şofer de taxi, fie că vorbim de ultima companie de tech din piaţă. Este loc în care se discută foarte aplicat despre situaţia punctuală, despre businessul persoanei respective şi găsind o soluţie”, spune Cristina Sindile, CEO BT Mic.
Proiectul se adresează tuturor antreprenorilor, clienţi BT sau nu. Ajutorul pe care îl primesc antreprenorii din cadrul Stup este de la înregistrarea companiei la Registrul Comerţului, soluţii de facturare, contabilitate, casă de marcat şi până la sfaturi de a depăşi anumite provocări apărute în business. Astfel, Stup se adresează atât celor care îşi doresc să îşi deschisă un business, cât şi cei care au deja un business, dar îşi doresc o poziţionare mai bună în piaţă.
”Creşterea Băncii Transilvania este datorată comunităţii din jurul băncii, fondatorii, angajaţii, clienţii şi am zis că trebuie să începem să creăm spaţii unde putem să venim împreună cu clienţii noştri, să îi ajutăm să lanseze businessuri, să facă îmbunătăţiri sau schimbări. Acest lucru am vrut să facem cu Stup, o comunitate Este un concept care va fi în dezvoltare, va fi un proiect fluid, o să încercăm să îmbunătăţim continuu, o să învăţăm de la parteneri şi clienţi, dacă proiectul va fi de succes, vrem să ne extindem şi în alte oraşe”, precizează Ömer Tetik, CEO al Băncii Transilvania.
Prin acest proiect, BT îşi propune să contribuie la dezvoltarea mediului antreprenorial românesc. Banca Transilvania are peste 380.000 de clienţi MidCorporate, IMM şi firme aflate la început de drum.