Retailerul electro-IT Altex, liderul pieţei de profil, şi-a bugetat pentru acest an o creştere a cifrei de afaceri de circa 10%, ritmul fiind mai redus decât în ultima perioadă, iar asta din cauza inflaţiei care a început deja să mănânce din puterea de cumpărare a românilor, potrivit Ziarului Financiar.
”Debutul lui 2022 a fost unul deficitar, piaţa înregistrând o mică scădere faţă de anul trecut. În pofida acestui fapt, Altex preconizează că în perioada imediat următoare, în T3 şi, respectiv T4, o să se înregistreze o creştere, iar profitabilitatea va fi una consistent pozitivă. În acest an, Altex îşi propune o creştere de peste 10 procente a cifrei de afaceri”, spun reprezentanţii companiei, citati de ZF.
Începutul de an a fost slab deoarece în primul trimestru traficul atât în magazine, cât şi online, a fost sub cel din aceeaşi perioadă din 2021, în parte din cauza restricţionării accesului în marile centre comerciale, unde oamenii erau nevoiţi să prezinte certificatul verde. Pe de altă parte, venirea războiului a adus şi ea o scădere atât în online, cât şi în offline. Totuşi, la o lună după începerea războiului, consumul a revenit la un nivel similar cu cel din 2021.
Retailerul are o reţea de 125 de magazine fizice în România sub brandurile Altex şi Media Galaxy. În continuare compania crede că mai e loc de expansiune.
”Avem în plan pentru 2022 investiţii de peste 30 milioane de euro. Lansarea platformei de tip marketplace, aplicaţia mobilă Altex, reamenajarea magazinelor Altex şi Media Galaxy, deschiderea de noi unităţi, dar şi consolidarea strategiei în privinţa energiei verzi, acestea sunt principalele proiecte de investiţii ale grupului Altex.”, au mai spus reprezentanţii companiei.
Altex urmează să lanseze o platformă de tip marketplace, unde vor exista mai multe categorii de produse, pe lângă cele de electro-IT, însă vor fi adăugate gradual pe platformă în funcţie de nevoile clienţilor şi capacitatea de a livra în condiţii competitive atât serviciile, cât şi la nivelul preţului. Astfel de platforme există deja în piaţă, cea mai cunoscută fiind cea a eMAG, dar sunt şi multe altele în curs de dezvoltare.