Solina România, unul dintre cei mai mari producători de ingrediente alimentare şi condimente de pe plan local, şi-a bugetat pentru acest an o cifră de afaceri de 175,7 mil. lei (circa 35 mil. euro), în creştere cu circa 19% faţă de rezultatul înregistrat în anul 2021, potrivit Ziarului Fiananciar.
”Printre cele mai mari provocări din acest an o reprezintă inflaţia generată de creşterea costurilor materiilor prime şi materialelor, a costurilor energiei (curent electric, gaze), respectiv a costului combustibililor şi provocarea permanentă de ajustare a preţurilor de vânzare, astfel încât să reducem la minim impactul acestora în piaţa produselor alimentare”, a declarat Ciprian Grădinariu, managing director, Solina Eastern Europe, citat de ZF.
Compania face parte din grupul francez Solina, cu afaceri de peste 780 milioane de euro anual, peste 2.500 de angajaţi şi 35 de unităţi de producţie. Solina a cumpărat businessul denumit anterior Supremia Grup în 2017.
”În ultimii doi ani (2020-2021), am investit aproximativ 60 de milioane de lei (13,3 mil. euro), construind noua fabrica de la Alba Iulia, Solina Phoenix. În acest an, bugetul de investitii revine la un nivel rezonabil, 10 mil. lei (2 mil. euro), având ca principale obiective, activarea liniei de producţie sosuri şi finalizarea dotării laboratoarelor şi staţiilor pilot de la noua fabrică”, a mai spus Ciprian Grădinariu.