Grupul polonez de retail CCC, activ în special pe piaţa de încălţăminte, dar care are şi activitate pe segmentul de îmbrăcăminte, a obţinut anul trecut în România afaceri de 661 de milioane de lei (626,7 mil. zloţi), cu 33% mai mari decât în 2020. Datele financiare sunt aferente anilor financiari ce încep la 1 februarie şi se termină la 31 ianuarie.
Avansul puternic al businessului vine în contextul în care comparaţia are ca bază 2020, an în care retailul offline de modă a fost închis temporar, iar apoi o altă perioadă a funcţionat cu restricţii. După rezultatele de anul trecut, România a devenit a doua cea mai importantă piaţă din grup după Polonia (ţara mamă), depăşind Cehia. Astfel, România a contribuit cu peste 8% la veniturile de aproape 8 mld. lei ale polonezilor în 2021.
Grupul CCC va continua dezvoltarea locală offline şi va aduce în Româna în 2022 o nouă marcă, este vorba de HalfPrice, un retailer de modă cu preţuri mici, spun sursele din piaţă. Acest retailer are în portofoliu o serie de branduri ale căror produse vor fi vândute cu discount. În România, piaţa de outlet multibrand este fragmentată şi nu există un grup care să pătrundă în malluri cum face HalfPrice pe alte pieţe unde e deja prezent.
Retailerul polonez de încălţăminte şi accesorii a intrat pe piaţa din România în 2012, prin intermediul unui francizor, iar după şase ani compania-mamă a decis să cumpere toate magazinele CCC existente la momentul achiziţiei, în aprilie 2018.