DP World, unul dintre cei mai mari operatori portuari din lume, va investi 15 mil. dolari într-un terminal intermodal la Decea, lângă municipiul Aiud, care va conecta zona centrală a ţării cu portul Constanţa. Terminalul DP World va fi localizat în Aiud Intermodal Park România, investiţie aflată în curs de realizare de către dezvoltatorul belgian ILD.
Capacitatea de procesare a noului terminal va fi de peste 50.000 de containere TEU (twenty-foot equivalent unit)/an, iar capacitatea de stocare de 3.000 de containere TEU (twenty-foot equivalent unit). Pe lângă terminalul intermodal, care va acoperi o suprafaţă de aproximativ 27.000 mp, parcul logistic va cuprinde şi diverse alte facilităţi pentru producţie şi viitoare dezvoltări logistice, care vor ocupa o suprafaţă totală de peste 80.000 mp. Terminalul va deveni operaţional în prima jumătate a anului 2023.
”Terminalul intermodal va fi unul modern, prin care municipiul Aiud se va conecta cu restul lumii prin cel mai important nod pentru transportul de mărfuri din regiune, portul Constanţa. El va opera trenuri directe de mare viteză pe ruta Aiud-Constanţa prin intermediul unei linii feroviare directe. Terminalul va oferi producătorilor şi distribuitorilor din regiune o integrare a facilităţilor de transport intermodal cu servicii suplimentare, precum spaţii de depozitare – inclusiv magazie cu temperatură controlată – facilităţi de încărcare şi descărcare a vagoanelor cu containere şi semiremorci, spaţii comerciale şi de birouri, parcări pentru TIR-uri – semiremorci.”, a declarat Cosmin Cârstea, CEO al DP World Constanţa & DP World Logistics România, companii care fac parte din DP World, în cadrul evenimentului de lansare a terminalului intermodal, care a avut loc la Alba Iulia.
DP World Constanţa şi-a prelungit contractul de concesiune cu Administraţia Porturilor Maritime Constanţa până în anul 2049. De acest proiect vor beneficia locuitorii comunităţilor locale şi, simultan, oraşul va rămâne neafectat de traficul de mare tonaj. Compania va oferi noi locuri de muncă împreună cu partenerii lor din proiect, potrivit oficialilor DP World.
”Situaţia actuală a transportului global, cu multiplele provocări din ultimii doi ani, care se resimt puternic şi acum, generează o cerere mai mare de containere. Portul Constanţa comparativ cu alte porturi nu este sufocat, deci poate răspunde rapid nevoilor clienţilor. De aici şi oportunitatea. Costul transportului maritim este unul mult mai avantajos faţă de cel rutier pentru toţi producătorii.”, a mai spus Cosmin Cârstea.
Începând cu anul 2003, DP World a investit 100 de milioane de dolari în operaţiunile sale din România, conectând astfel ţara noastră, prin nave, camioane şi trenuri în special cu Europa şi Asia Centrală, dar nu numai. Dubai Ports World, este unul dintre cei mai mari operatori portuari din lume, prezent în peste 60 de porturi, cu mai mult de 170 de terminale multi-modale. Prin terminalele şi porturile pe care gigantul le operează, trec anual peste 60.000 de nave.