Ioana Ciortea, absolventă a Facultăţii de Medicină din Cluj, a pornit în 2012 propriul business cu o plantaţie de 9.000 de pomi de cătină în judeţul Alba, după ce a investit peste 20.000 euro, potrivit Ziarului Financiar.
”Pentru că iubesc natura şi tot ceea ce are ea să ne ofere pentru a ne sprijini sănătatea, am ales ca în anul 2012 să înfiinţez o plantaţie cu peste 9.000 de copăcei în judeţul Alba în Gârbova de Sebeş. Totodată, am decis ca această plantaţie să fie îngrijită într-o manieră cât mai natural, fără pesticide, fără chimicale şi astfel că, la trei ani de la debutul demersurilor de certificare, am reuşit să obţinem şi recunoaşterea ca plantaţie ecologică”,spune Ioana Ciortea, citată de ZF.
În prezent, site-ul nectarcatina.com este principalul mod de vânzare a brandului Strop de Soare, care include suc concentrate de cătină cu miere, cu aronia sau ulei esenţial de grepfrut. Dacă la începutul businessului, în urmă cu 10 ani, beneficiile cătinei nu erau foarte cunoscute pentru consumatorii români, în prezent, acest produs este căutat în special pentru întărirea imunităţii.
”Momentan aceste sucuri sunt produse prin presare la rece, sunt nepasteurizate pentru că am ales să le păstrăm în varianta lor cât mai crudă pentru a avea un efect puternic terapeutic şi ele sunt fără adaos de zahăr sau de apă”, a mai spus Ioana Ciortea.
Aceasta activa în domeniul medical înainte de a porni propriul business, fiind de profesie tehnicial de imagistică şi radiologie medicală. Deşi în 2012 a pornit businessul, primele recolte din plantaţia de cătină au venit şase ani mai târziu.
Ulterior însă, pomii de cătină au început să dea o recoltă din ce în ce mai mare. Capacitatea de producţie a brandului Stop de Soare este de circa 1.000 de sticle pe zi, iar preţurile pentru nectarul de cătină este cuprins între 15 şi 19 lei.
Trei oameni lucrează la producţia de nectar de cătină, care se ocupă de la cosmetizarea plantaţiei şi îngrijirea acesteia, până la ambalare, etichetare, promovare. Planurile de viitor pentru business urmăresc creşterea echipei, dar şi a capacităţii de producţie.