Andreea Hoha, fostă profesoară la un liceu de arte din Cluj-Napoca, a fost pasionată de meşteşugărit încă din copilărie, când a descoperit diverse materiale în dulapul bunicii sale şi a început să creeze. În urmă cu doi ani, ea a dat curs pasiunii ei, astfel că a înfiinţat FoaieVerde, un business prin care comercializează agende lucrate manual din materiale naturale, potrivit Ziarului Financiar.
Povestea FoaieVerde a pornit, iniţial, ca un hobby, însă, după câteva postări pe Instagram, mai multe cereri de la prieteni şi cunoştinţe şi o investiţie minimă de 2.000 de lei, totul s-a transformat într-un business.
”Am început să construiesc brandul inconştient, nu m-am gândit că voi ajunge să trăiesc din asta. Făcându-mi mie agende, caiete, albume, oamenii din jur au început să fie interesaţi şi ei de astfel de lucruri. Am început să le fac şi lor şi aşa am continuat să tot postez ce făceam eu în online. Oamenii au început să reacţioneze şi să îşi dorească să cumpere. Atunci a fost un moment în care m-am gândit că pot face asta mai serios şi pot începe să vând”, a spus Andreea Hoha, citată de ZF.
In decurs de o lună, aceasta realizează peste 50-60 de agende. Ele sunt lucrate manual, iar un punct foarte important, consideră antreprenoarea, sunt coperţile, întrucât alege să le trateze ca pe nişte mici obiecte de artă. Crearea modelelor clasice, susţine ea, durează circa două-trei zile, în timp ce pentru agendele din lemn, care presupun mai multe etape – cum ar fi şlefuire, lăcuire şi legare – este nevoie de mai mult timp.
Preţurile produselor FoaieVerde pornesc de la 40 de lei, pentru agendele mici şi pot ajunge până la 200 de lei, în cazul agendelor realizate din coperţi vechi ale unor cărţi. În portofoliul de produse, menţionează Andreea Hoha, urmează să fie introduse şi alte articole, cum ar fi decoraţiuni din lemn sau lut, dar şi accesorii. „Toate vreau să se lege de ideea de natural, de verde, de frunze.“
În momentul de faţă, produsele se vând doar prin intermediul reţelelor de socializare, în special pe Instagram. Multe dintre comenzi au venit de la clienţii din Sibiu sau Bucureşti, însă cererile sunt din toată ţara. Într-un an de zile, încasările obţinute din vânzarea produselor, potrivit antreprenoarei, se ridică la aproximativ 35.000 de lei.