Compania Cartofisserie, care operează reţeaua de restaurante fast-food cu acelaşi nume, a ajuns la afaceri de 36 mil. lei anul trecut. Businessul s-a dublat faţă de 2020, arată platforma de analiză a companiilor confidas.ro. Comparativ cu ultimul an de dinainte de pandemie, cifra de afaceri este cu 71% mai mare, semn că deşi în primul an de criză sanitară vânzările au scăzut, ele au revenit pe plus în 2021.
Cartofisserie este o reţea de restaurante de tip fast-food care vinde în special cartofi prăjiţi cu diferite sosuri, un model de business întâlnit în Occident, mai ales în Belgia, o ţară unde există cultura acestui produs. Astăzi, reţeaua locală numără circa 30 de restaurante, conform site-ului propriu.
Aceste unităţi sunt amplasate în oraşele mari şi medii din ţară, în frunte cu Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara. În ultimii ani, marcaţi de pandemie, modelul de business mixt al Cartofisserie s-a dovedit a fi unul bun, dat fiind că centrele comerciale şi mallurile au fost închise temporar, iar în restul timpului au funcţionat cu restricţii.
În ceea ce priveşte segmentul pe care activează businessul, cel de fast-food, el a fost unul dintre cele mai puţin lovite de restricţiile care au limitat mult capacitatea de funcţionare a localurilor HoReCa cu locuri multe la masă. În cazul fast-food-urilor, oamenii de regulă iau produse la pachet şi mai puţini sunt cei care stau să mănânce la local. Numărul meselor în astfel de spaţii e de multe ori limitat. Businessul Cartofisserie este, după cifra de afaceri, unul dintre principalii jucători din piaţa de restaurante locală, o piaţă puternic fragmentată, cu multe afaceri mici.
Compania este controlată de fondatorii distribuitorului de lactate Delaco, respectiv Tudor Gheorghe Comăniciu (68%) şi Dragoş Comăniciu (16%). Restul de acţiuni sunt împărţite între Ioan Răzvan Stănuleţ (8%), Costică Bercaru (4%) şi Ionuţ Florin Solomon (4%).