Grupul britanic Kingfisher, care deţine pe piaţa locală retailerul de bricolaj Brico Dépôt, a înregistrat în România vânzări mai mari cu 15% în 2021 faţă de anul precedent, potrivit raportului anual al britanicilor. Astfel, vânzările au ajuns la 279 de milioane de lire sterline, adică aproximativ 335 mil. euro, însă compania a continuat să înregistreze pierderi, care s-au redus totuşi la 11 mil. lire sterline (13,2 mil. euro).
”Vânzările totale şi pierderile, în cazul României, includ o lună suplimentară – ianuarie 2022 – pentru a facilita alinierea la calendarul de raportare financiară al grupului Kingfisher. Vânzările reflectă cererea puternică, în ciuda impactului restricţiilor legate de COVID-19, în special în al doilea semestru”, se arată în raport.
La 31 ianuarie 2022, reţeaua Brico Dépôt număra 2.391 de angajaţi şi 35 de magazine, cu o suprafaţă totală de vânzare de 253.000 de metri pătraţi. Reţeaua de bricolaj Brico Dépôt România, deţinută de britanicii de la Kingfisher, vrea să dezvolte lanţul de tip outlet, pe care l-a iniţiat în 2020, odată cu deschiderea unei unităţi în Chiajna, lângă Bucureşti. Cel mai recent, retailerul a deschis un outlet de materiale de construcţii la Brăila şi are în vedere şi alte deschideri similare. Practic, este vorba despre zone dedicate în cadrul magazinelor Brico Dépôt, în care materialele de construcţii se vând la preţuri mai mici.
Pe plan local, businessul Brico Dépôt este operat prin compania Bricostore, care, în 2020, a înregistrat afaceri de circa 1,4 miliarde de lei, în creştere cu 64% faţă de anul precedent. Britanicii au intrat pe piaţa locală în 2013, prin achiziţia magazinelor Bricostore, redenumite ulterior Brico Dépôt. În 2017, Kingfisher a cumpărat şi magazinele Praktiker de la omul de afaceri Omer Susli şi le-a trecut sub acelaşi brand. Grupul Kingfisher deţine brandurile de magazine de bricolaj Brico Dépôt (în Franţa şi România), B&Q (în Anglia), Screwfix (tot în Anglia) şi Castorama (în Franţa şi Polonia).