Sergiu Cadar, CEO al Somproduct, retailer local de mobilă şi decoraţiuni pentru casă, spune că în această perioadă compania mizează pe o expansiune, atât cu ajutorul magazinelor fizice, cât şi prin platforme online. Mai mult, compania are în plan ca după noul magazin de 2.500 mp deschis în cadrul parcului logistic CTP din Floreşti, de lângă Cluj, să deschidă unul de 10.000 mp la Bucureşti, potrivit Ziarului Financiar.
”Următoarea creştere va fi în Bucureşti, unde vizăm un magazin de 10.000 mp, faţă de 2.500 mp cât are cel de la Cluj deschis acum. Noi vizăm o extindere în următorii zece ani deoarece mizăm pe un mix între online şi offline deoarece un singur canal nu poate acoperi cererea din piaţă. Bucureştiul are cu 20-30% peste zona de Cluj din punct de vedere al comenzilor online. Dar am deschis la Cluj magazinul pentru că cei din Bucureşti au un alt comportament de achiziţie online, nu doresc la fel de mult să vadă produsele înainte de achiziţie, sunt mai deschişi. La Cluj oamenii sunt mai conservatori. Dar pe de altă parte sunt şi clienţi care renunţă la comandă înainte de a le fi livrată”, a spus Sergiu Cadar, citat de ZF.
Miza companiei o reprezintă şi extinderea regională dar şi europeană, având în vedere cererea tot mai mare.
”Ne uităm şi la Bulgaria pentru extindere, dar şi la pieţe precum Franţa care sunt foarte interesante cât timp le putem livra într-un termen rezonabil pentru client. Livrăm în funcţie de categoria de produse. Decoraţiunile, produsele mici şi medii sunt livrate în 24 de ore în cazul celor aflate pe stoc iar cele grele între 3 şi 5 zile”, a spus CEO-ul Somproduct.
Businessul SomProduct a început în 1995 odată deschiderea fabricii de saltele manufacturate de la Baia Mare, iar din 2008 compania a intrat şi în mediul digital prin lansarea magazinului online. Din vânzările Somproduct online-ul reprezintă 90% în acest moment iar offline-ul vine cu posibilitatea oamenilor de a veni să testeze produsele şi ulterior să le comande online.