web analytics
Sunteți aici
Home > BUSINESS ÎN ARDEAL > Distribuitorul Amigo & Intercost din Odorheiu Secuiesc a ajuns la afaceri de 91 milioane de euro

Distribuitorul Amigo & Intercost din Odorheiu Secuiesc a ajuns la afaceri de 91 milioane de euro

Amigo & Intercost, companie distribuitoare de băuturi din Odorheiu Secuiesc, judeţul Harghita, a raportat pentru 2021o cifră de afaceri de aproximativ 91 mil. euro, în creştere cu circa 13% faţă de anul anterior, conform Ziarului Financiar. Amigo & Intercost a realizat în 2020 o cifră de afaceri de 80,7 mil. euro (388,8 mil. lei), un profit net de 1,7 mil. euro (aproximativ 8,4 mil. lei), având un număr mediu de 654 de angajaţi, conform informaţiilor publice. Amigo & Intercost SRL este cea mai mare companie a Amigo Group, având ca obiect principal de activitate distribuţia de băuturi.

”Ne aşteptăm să menţinem tendinţa de creştere şi în 2022, având în vedere extinderile pe care le planificăm – portofoliu, spaţii de depozitare, arii de business. În 2021, Amigo & Intercost a continuat investiţiile planificate anterior, între acestea încadrându-se şi extinderea spaţiului de depozitare cu încă 1.500 de metri pătraţi, prin construirea unui nou depozit în Miercurea Ciuc. Vom continua expansiunea şi în 2022, de această dată cu planuri prioritare pentru punctul de lucru din Sfântu Gheorghe”, a declarat Roxana Tudor, directorul de marketing al Amigo Group, citată de ZF.

Amigo & Intercost are puncte de lucru în Miercurea Ciuc, Odorheiu Secuiesc, Joseni, Cristuru Secuiesc, Sfântu Gheorghe, Braşov (Cristian), Făgăraş, Piatra Neamţ, Alba Iulia şi Bacău. În prezent, suprafaţa totală a depozitelor pe care le deţine compania este de 25.000 mp, iar suprafaţa depozitelor închiriate este de 6.000 mp, conform informaţiilor de pe site-ul companiei. Totodată, Amigo & Intercost are peste 100 de furnizori şi peste 7.000 de clienţi. Compania distribuie atât mărcile proprii ale Amigo, cât şi branduri ale unor producători precum Vincon, Heineken, Cricova, Angelli sau Cramele Recaş.

În 2021, Amigo & Intercost a introdus pe piaţa din România lichiorul Unicum Barista, în cadrul parteneriatului strategic cu producătorul Zwack Unicum din Ungaria. Având în vedere instabilitatea situaţiei economice naţionale indusă de pandemie, coroborată cu restricţiile aplicate segmentului HoReCa în 2021, Amigo & Intercost şi-a desfăşurat raporturile comerciale într-o proporţie mult mai mare cu jucătorii din retail (atât cu cei din retailul modern, cât, mai ales, cu cei din retailul independent. Astfel, vânzarea din HoReCa s-a mutat în retail, pe fondul creşterii consumului la domiciliu, potrivit reprezentanţilor companiei. Din cifra de afaceri de aproximativ 91 de milioane de euro înregistrată de Amigo & Intercost în 2021, peste 60% a fost obţinută în retail. Compania estimează că această direcţie comercială va fi menţinută şi în 2022.

Compania Amigo a fost înfiinţată în anul 1992 de antreprenorul Tibor Becze, cu activităţi de producţie a băuturilor alcoolice. În 2000, compania a fuzionat cu o firmă competitoare, Intercost (József Biró fiind unul dintre fondatori), creând astfel grupul Amigo & Intercost.

Articole similare

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW