Producătorul german de echipamente electrocasnice premium Miele a întegistrat anul trecut o cifră de afaceri de 80 de milioane de lei în România, în creştere cu 28% faţă de 2020, cele mai căutate produse fiind maşinile de spălat, aspiratoarele, dar şi echipamentele pentru bucătărie, potrivit Ziarului Financiar.
”Consumatorii s-au orientat în ultimii ani mai mult către electrocasnice care să aducă un plus de confort, dar şi care să ofere o experienţă facilă de utilizare, în special prin tehnologie. Tocmai de aceea, produsele dezvoltate de Miele sunt inspirate din experienţa de utilizare de zi cu zi şi sunt proiectate în aşa fel încât orice activitate să devină mai simplă şi mai rapidă. În ultimul an, electrocasnicele cele mai căutate au fost cele pentru igienizare şi curăţarea locuinţei, precum şi maşinile de spălat, aspiratoarele sau echipamentele pentru bucătărie”, a spus Dragos Grigore, Head of Own Retail Miele România, citat de ZF.
Una dintre schimbările observate în comportamentul clienţilor a fost reprezentată de creşterea interesului pentru cumpărăturile online. Astfel, magazinul shop.miele.ro a înregistrat creşteri ale traficului de vizitatori şi un volum mai mare al comenzilor. Cele mai cumpărate produse în online au fost aspiratoarele, esspresoarele şi diferitele tipuri de detergenţi. Cele mai multe vânzări au fost înregistrate în Bucureşti, topul oraselor fiind completat de Timişoara, Cluj-Napoca şi Iaşi.
Compania a continuat şi anul trecut extinderea reţelei de magazine, cu un showroom în Craiova, după o investiţie de 90.000 de euro. Miele a ajuns la un portofoliu de opt magazine în regim propriu în România, strategia de extindere continuând şi în 2022. Compania Miele, fondată în 1899, are opt filiale de producţie în Germania şi câte o filială în Austria, Cehia, China şi România.