Vegis.ro, unul dintre cele mai mari magazine online de suplimente alimentare şi produse naturiste, bio şi vegane de pe piaţa locală, estimează afaceri de peste 4,5 milioane de euro în 2022, în creştere cu 20% faţă de rezultatul de 3,8 mil. euro obţinut în 2021. Estimările privind evoluţia businessului iau în calcul investiţiile realizate în 2021, care includ o mai bună experienţă de shopping şi creşterea ofertei de produse şi a stocurilor cu 35%, alături de parteneriate cu branduri consacrate de pe piaţa de profil.
”Piaţa este într-o continuă creştere. La nivel european, doar piaţa de alimente organice a fost evaluată în 2021 la 54 miliarde de euro. În România, încă suntem timizi, dar creşterea este constantă şi continuă”, spune Mihai Bucuroiu, general manager şi fondator Vegis.ro.
El apreciază că piaţa de suplimente alimentare şi produse naturiste, bio şi vegane din România se va dubla până în 2032, inclusiv pe fondul creşterii numărului de jucători de pe acest segment. Înfiinţat la începutul anului 2012, Vegis.ro a depăşit recent pragul de 5 milioane de produse livrate în ultimii zece ani, valoarea coşului mediu de cumpărături ajungând la 160 de lei, de la 125 de lei la începutul business-ului. Cele mai multe comenzi vin din Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca, Iaşi şi Braşov.
Peste 80% dintre comenzi sunt făcute de pe mobil. Prin comparaţie, la lansarea Vegis.ro, doar 5% dintre acestea erau plasate de pe dispozitive mobile, iar în 2017 procentul ajunsese la 50%. Potrivit unui sondaj realizat de Vegis.ro, bugetul alocat lunar pentru menţinerea unui stil de viaţă sănătos variază între câteva zeci de lei, pentru 15% dintre respondenţi şi ajunge până la câteva sute de lei. În timp ce 23% declără că investesc peste 500 lei lunar pentru alimentaţie şi activităţi sănătoase, 44% alocă între 100 si 300 lei.