25.7 C
Cluj-Napoca
sâmbătă, iulie 13, 2024
Google search engine
AcasăBUSINESS ÎN ARDEALProiectul metroului din Cluj intră în linie dreaptă. Guvenul a aprobat indicatorii...

Proiectul metroului din Cluj intră în linie dreaptă. Guvenul a aprobat indicatorii tehnico-economici

Guvenul a aprobat, în şedinţa de marţi, indicatorii tehnico-economici ai metroului din Cluj. Durata de execuţie a lucrărilor este de circa 10 ani.

Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru, a anunţat că Guvernul a adoptat marţi Hotărârea de Guvern privind apobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi proiectului de investiţii Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida, etapa I a sistemului de transport rapid.

”Durata de execuţie, circa 10 ani, cu o linie de metou uşor care include 19 staţii subterane cu un traseu de 21 de kilometri”, a spus Cărbunaru. Conform acestuia, proiectul va fi finanţat din surse externe nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, pecum si de la bugetul local al municipiului Cluj-Napoca şi al comunei Floreşti.

Viitoarea magistrală de metrou Floreşti-Cluj-Napoca va avea un traseu în lungime de aproximativ 20 de kilometri, 19 staţii subterane şi un depou subteran. Dintre acestea, 14 staţii vor fi amplasate pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, pe axa vest-centru-est şi vor deservi principalele puncte de interes. Traseul propus al metroului este următorul: zona de sud a comunei Floreşti – viitorul spital regional de urgenţă – centrul comercial din Floreşti – cartierul Mănăştur – centrul oraşului Cluj-Napoca şi zona de est a oraşului, respectiv zona Aurel Vlaicu/ Podul Ira.

Contractul pentru realizarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate pentru metrou şi trenul metropolitan, în valoare de 35,9 mil. lei (7,4 mil. euro), a fost semnat de  primăria Cluj-Napoca în luna aprilie 2020 cu asocierea SWS Engineering SPA (Italia) – Systra (Franţa) – Metrans Engineering SRL (România). Metroul din Cluj-Napoca este unul dintre proiectele incluse în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), unde se precizează că acest mijloc de transport va deservi cei 400.000 de locuitori ai oraşului, aceasta fiind ”varianta optimă la nivel naţional în afara Capitalei”. Investiţia totală este estimată la peste 2 mld. euro, iar durata de realizare la 128 de luni.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments