Lidl a deschis de la începutul anului 30 de magazine noi şi a mutat alte nouă, iar pentru 2022 discounterul german are în plan să continue expansiunea într-un ritm similar care ar duce reţeaua aproape de 350 de unităţi. Iniţial, anunţase 15-20 de unităţi noi pentru acest an, însă compania s-a extins de aproape două ori mai repede, numărul de deschideri fiind influenţat, printre altele, şi de autorizaţiile de construire primite.
”Din ianuarie 2021 până în prezent (până pe 16 decembrie – n.red.), am inaugurat 39 de unităţi, dintre care nouă au fost relocări, reţeaua noastră ajungând la 318 magazine. Suntem prezenţi în toate judeţele, iar în 2021 am reuşit să ne extindem atât în centrele urbane mari precum Bucureşti, Timişoara, Oradea şi Sibiu, cât şi în localităţi mai mici precum Orşova, Băicoi, Snagov şi Domneşti”, spun reprezentanţii companiei.
Pe lângă deschideri, Lidl investeşte şi în modernizarea magazinelor vechi pentru a le aduce la standarde actuale. În cazul celor pentru care nu se pot opera astfel de lucrări, ele sunt relocate. La începutul acestui an oficialii Lidl spuneau că şi-au propus să înlocuiască cele 50-60 magazine mai vechi care mai erau în portofoliu la momentul acela, iar ritmul anunţat este de circa cinci unităţi pe an. Totuşi, nemţii au accelerat mutările la nouă, în contextul în care investiţia într-o mutare e similară cu a unui magazin nou.
”Investim în continuare în procesul de modernizare a magazinelor noastre, aşa că în 2021 (până la 16 decembrie – n.red.) am avut şi înlocuiri ale unor unităţi mai vechi, unităţi pe care le-am optimizat pentru a corespunde standardelor noastre în ceea ce priveşte sustenabilitatea şi experienţa pentru clienţi. Unele dintre magazinele care au fost înlocuite se află în localităţile Iaşi, Haţeg, Roman, Motru, Brad, Curtea de Argeş şi Salonta”, adaugă oficialii Lidl.