Compania de Apă Someş (CAS), care deserveşte judeţele Cluj şi Sălaj, precum şi câteva localităţi din judeţul Mureş, a investit din 2015 şi până în prezent circa 7 milioane euro în soluţii inteligente de citire a contoarelor – smart metering. Cel mai nou proiect, aflat acum în faza pilot, presupune implementarea unei soluţii de smart metering care permite preluarea datelor de pe contoare fără intervenţia umană şi transmiterea acestora direct în sistemul de facturare, potrivit Ziarului Financiar.
”Până în acest moment pe partea de smart metering, de când am început în jurul anului 2015 să montăm contoare inteligente cu citire la distanţă, cu citire din maşină, şi nu în ultimul rând acest pilot care presupune citirea de pe anumite echipamente care pot să transmită datele direct în facturare, am cheltuit aproximativ 7 milioane de euro. Proiectul pilot are un cost de circa 100.000 de euro, dar la nivelul mare al companiei suntem în faza de a realiza un studiu de fezabilitate din care să rezulte care ar fi costurile totale. Oricum să facem o astfel de investiţie ne-ar duce undeva la 5-6 milioane de euro, bani pe care a încercăm să îi obţinem din fonduri europene”, a declarat Călin Neamţu, directorul general al Companiei de Apă Someş S.A, citat de ZF.
Proiectul pilot actual de pe zona de smart metering este realizat de o firmă din Botoşani în parteneriat cu Orange, sistemul de citire automată acoperind momentan 1.000 de contoare din reţeaua Companiei de Apă Someş. În prezent, în cele aproape trei judeţe în care operează, Compania de Apă Someş are peste 135.000 de clienţi – branşamente, iar populaţia deservită se ridică la peste 750.000 de persoane.