Lanţul de magazine Profi, deţinut de fondul de investiţii Mid Europa Partners, a deschis în primele 11 luni din acest an 154 de magazine noi, dintre care cele mai multe – circa jumătate – sunt pe formatul Loco, destinat zonei rurale, potrivit Ziarului Financiar.
Pariul pe satele şi comunele din România e mai vechi, fiind lansat în 2015, dar se observă o accelerare a expansiunii în aceste zone în acest an, când există luni în care 70% din deschideri sunt sub brandul Loco. Spre exemplu, în octombrie, din 17 magazine noi, 12 sunt Loco. Compania anunţă lunar deschiderile şi formatele sub care sunt operate aceste unităţi.
Profi are local patru formate – Super (magazinele clasice, pe suprafaţă mai mare de până la 550 mp), City (pe suprafaţă mai mică de 150-250 mp, dar destinate zonei urbane), Loco (pentru mediul rural) şi Go, acesta din urmă fiind cel mai recent lansat. Go este un magazin de proximitate modern, destinat consumatorului actual, grăbit şi în căutare de produse de consum rapid. Deşi în ultimele luni astfel de magazine sunt tot mai numeroase, Loco domină la nivel de 2021.