Dezvoltatorul imobiliar Iulius deţine singura reţea naţională de malluri din România care a primit certificări LEED, după ce, cel mai recent, Iulius Mall, centrul comercial care face parte din ansamblul urbanistic mixed-use Iulius Town din Timişoara, a primit certificarea LEED Gold. Cu 105.000 mp închiriabili, Iulius Mall Timişoara deţine cea mai mare suprafaţă de shopping din afara Capitalei, după ce, în anul 2019, a fost integrat în ansamblul mixed-use Iulius Town, în urma unei investiţii totale de peste 442 de milioane de euro.
”Certificarea LEED® Gold obţinută de Iulius Mall reprezintă confirmarea alinierii la practicile sustenabile de operare şi mentenanţă internaţionale”, a spus Roxana Isopescu, LEED AP OĂM, Senior Sustainability Consultant, Green and Healthy Buildings Certifications Division, Colliers.
Sistemul de rating LEED® (Leadership in Energy and Environmental Design), elaborat de U.S. Green Building Council, este un program destinat clădirilor, locuinţelor şi comunităţilor, care sunt proiectate, construite, întreţinute şi operate cu scopul de a obţine o performanţă îmbunătăţită din punct de vedere al sănătăţii mediului şi oamenilor. A fost conceput în anul 1993, în Statele Unite ale Americii, şi s-a răspândit în întreaga lume, fiind utilizat în 167 ţări, pe toate continentele.
Dezvoltatorul imobiliar Iulius Group, deţinut de Iulian Dascălu, controlează pe plan local reţeaua de malluri Iulius, dar şi proiectele mixte Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara şi câteva clădiri de birouri. La începutul anului 2021, oficialii Iulius spuneau că alocă 25% dintr-o suprafaţă de retail de 6.000 de metri pătraţi suplimentari în proiectul Palas din Iaşi antreprenorilor şi producătorilor locali. Compania derulează o investiţie de 120 de milioane de euro pentru a extinde suprafaţa de retail a complexului din Iaşi.
În total, toate proiectele imobiliare dezvoltate de Iulius Group – din care o parte sunt împărţite la nivel de acţionariat şi cu fondul sud-african Atterbury Europe – au generat anul trecut afaceri de 522 de milioane de lei, cu 12% mai puţin faţă de 2019. Tot cumulat, aceleaşi proiecte au adus un profit de 6 milioane de lei în 2020, de la 70 de milioane de lei în 2019 şi 434 de milioane de lei în 2018.