Enel, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa locală a furnizării şi distribuţiei de energie, cu 3 milioane de clienţi, a terminat primele nouă luni cu venituri de aproape 1,1 miliarde de euro din operaţiunile locale, cu 6% mai mari faţă de perioada similară a anului trecut, arată raportul grupului.
La nivel de EBITDA (profit operaţional) însă, Enel a terminat perioada analizată cu 217 milioane de euro, în scădere cu 5% faţă de 2020. Explozia preţurilor la energie din a doua parte a anului i-a avantajat mult pe producători, dar nu neapărat şi pe furnizori, care nu au putut duce mai departe către clienţii finali, decât într-o anumită măsură, scumpirile.
Datele italienilor arată că media de preţ pentru primele nouă luni a fost de circa 69 de euro pe MWh, energia spot, mai mult decât dublu faţă de nivelul de 30 de euro pe MWh din perioada similară a anului trecut. La nivel de piaţă, cererea de energie din primele nouă a luni a fost de 46,2 TWh, cu 6% mai mare faţă de primele nouă luni din 2020.
Enel acoperă trei zone cu distribuţia de energie Banat, Dobrogea şi Muntenia Sud, având la capătul firelor 3 milioane de clienţi. Dintre aceştia, un milion de clienţi au făcut trecerea către contorizarea inteligentă, se mai arată în datele publicate de grup.