Antreprenorii Andrei Mihăiţă şi Dragoş Popescu au investit 50.000 euro pentru lansarea unei platforme de e-commerce pentru fermieri, pe care micii producători îşi pot lista şi vinde produsele, ţinta fiind ca până la finele lui 2021 site-ul să ajungă la un trafic zilnic de 10.000 de vizitatori. Anul viitor, Farmvio va începe extinderea regională, intrând pe pieţele din Polonia, Cehia şi Ungaria. Cifra de afaceri a companiei ar urma să atingă aproximativ 500.000 euro, la finalul lui 2022.
Cei doi antreprenori au în plan ca, până la sfârşitul lui 2021, să ajungă la un număr de 2.000 de fermieri activi pe site, iar în primul an de la lansare, platforma să înglobeze 10.000 de fermieri şi 50.000 de clienţi, atât persoane fizice cât şi companii din domenii ca HoReCa sau procesare.
”Farmvio este, din toate observaţiile noastre, cea mai complexă platformă de acest tip, ca mecanism de funcţionare. Practic, site-ul integrează un algoritm bazat pe Inteligenţa Artificială, care ne permite să preluăm diferite date de la fermieri, cum ar fi recolta disponibilă sau preţul şi să generăm oferte foarte specializate pentru segmentul HoReCa. Creăm un ecosistem în care încorporăm tehnologia, cu ofertele furnizorilor şi instrumentele logistice şi de marketing, scopul fiind acela de a-i ajuta pe fermieri să vină cu oferte competitive, în raport cu marii retaileri”, a explicat Dragoş Popescu.
Fermierii vor fi acceptaţi pe baza actelor doveditoare că sunt producători, Farmvio fiind gândit ca un magazin virtual de unde vor putea fi cumpărate toate categoriile de alimente care pot fi produse într-o fermă: legume, fructe, carne şi specialităţi din carne, lactate şi ouă, produse de panificaţie, conserve şi dulceţuri, băuturi naturale non-alcoolice şi alcoolice etc. Fondatorii platformei au gândit un sistem care foloseşte, pe lângă sisteme pe bază de AI, şi IoT, pentru a potrivi perfect clienţii cu furnizorii, în funcţie de nevoile exacte, stocurile disponibile şi proximitate.