Retailerul german Lidl a facilitat în ultimii 5 ani exporturi de peste 164 de milioane de euro pentru produse româneşti, către pieţele din Europa, colaborând cu 400 de furnizori de pe piaţa locală, potrivit Ziarului Financiar.
Magazinele Lidl au în ofertă peste 3.000 de articole româneşti, în sortimentul permanent şi în promoţii. Printre brandurile Lidl realizate împreună cu furnizori români se numără Pilos, Pikok sau Chef Select. În toamna anului 2015, compania a lansat gama Cămara Noastră, produsă exclusiv în România, şi care cuprinde 220 de produse.
Prin proiectul ”Cultivat în România, specific românesc”, lansat în parteneriat cu Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti (USAMVB), au fost revitalizate o serie de soiuri de autohone precum roşia de Buzău 1600, ceapa roşie de Buzău, ardeiul kapia roşu Potaissa sau ardeiul iute Jovial.
De asemenea, producătorii români au lansat noi produse sub marca proprie Cămara Noastră, precum pelteaua de gutui a Eugeniei şi rataviţa doamnei Adriana. Reţeaua Lidl are peste 300 de magazine şi 5 depozite situate în localităţile Chiajna, Iernut, Lugoj, Nedelea, Roman, cel de-al şaselea fiind în construcţie, în localitatea Fundeni, lângă Bucureşti. Retailerul a ajuns la aproape 10.000 de angajaţi la nivel naţional. Discounterul german Lid la terminat anul trecut cu afaceri de 12,86 mld. lei, după o creştere de 32% în 2020, anul pandemiei.