ProdLacta, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa lactatelor, a înregistrat în S1 2021 o cifră de afaceri de 56,2 mil. lei (11,2 mil. euro), în scădere cu 4,6% faţă de anul trecut, arată datele publice. În raport se mai arată că factorii care ar putea afecta lichiditatea firmei sunt: tendinţa creşterii preţului laptelui de calitate superioară, scăderea puterii de cumpărare a populaţiei şi creşterea preţurilor de achiziţie pentru materialele directe. În 2020, ProdLacta înregistrat o cifră de afaceri de 110 milioane de lei, în creştere cu 10% comparativ cu anul precedent, şi un profit de 1,6 milioane de lei, mai mare cu 33% decât cel din 2019, arată datele de la Ministerul de Finanţe.
Businessul are o istorie de 120 de ani, bazele primei fabrici de prelucrare a laptelui fiind puse în anul 1900 de întreprinzătorul danez Alfred Jensen, stabilit în Braşov, sub numele Jensenischen Molkerei. În 1990 a fost înregistrată ca ProdLacta SA, iar şapte ani mai târziu a fost privatizată. Producătorul de lactate din Braşov lucrează cu 91 de ferme, 12 asociaţii, 15 centre de colectare a laptelui, din care 5 centre proprii, iar produsele realizate sunt comercializate în cele 19 magazine proprii ale firmei, dar şi în retail, potrivit datelor de pe site-ul companiei.