Office Vision, firma pornită de antreprenorul Adrian Stoican împreună cu soţia sa în urmă cu 20 de ani, a început ca un mod de a plăti o parte din cheltuielile cu facultatea ale celor doi antreprenori. În prezent, magazinul fizic din centrul Braşovului şi site-ul officevision.ro generează afaceri de 200.000 euro anual şi portofoliul cuprinde 10.000 de produse de papetărie, birotică şi jucării, potrivit Ziarului Financiar.
”Ideea a venit din timpul studenţiei. Eu şi soţia mea făceam facultatea în Bucureşti, aduceam cărţi de acolo, le vindeam în Braşov şi era un mod de finanţare a facultăţii. În anul 2000 am deschis un magazin în centrul Braşovului, Librăria Amfiteatru se numeşte acum”, a povestit antreprenorul Adrian Stoican, citat de ZF.
Următorii cinci ani – perioada 2000-2005 – au fost pentru dezvoltare, numărul magazinelor crescând cu încă cinci tot în Braşov. Criza din 2010 a dus însă la închiderea acestor puncte de lucru. În plus, nevoile şi cerinţele consumatorilor s-au schimbat, influenţate de noile tehnologii care au început să devină din ce în ce mai prezente în viaţa noastră, astfel că şi portofoliul Office Vision s-a adaptat.
”Am trecut pe papetărie, pe jucării, cărţile nu au mai mers, acum vindem puţine, mai mult pentru copii. Avem multe produse, cele mai multe sunt de birotică, avem în această categorie mai multe produse decât într-o farmacie. La un moment dat aveam undeva la 10.000 de articole pe stoc”, a mai spus Adrian Stoican.
În 2017, antreprenorul a început să colaboreze cu platforma eMag pentru a lista produsele şi a crea un nou canal de vânzare, iar în pandemie au explodat vânzările, mai ales că oamenii au avut nevoie de produse pentru birou sau pentru copii, în perioada de lockdown. Produsele Office Vision vin atât de pe piaţa locală, cât şi din China, însă portofoliul este ales de antreprenor pentru a se diferenţia în piaţă. În Librăria Amfiteatru din Braşov, numele magazinului fizic, ajung atât turişti, cât şi locuitorii Braşovului, fiind printre cele mai vechi librării din oraş.