Secom, un business local înfiinţat în urmă cu 30 de ani, controlat de antreprenorii Lucia şi Andrei Costea, a ajuns în 2020 la afaceri de 153 mil. lei, în creşetere cu 25% faţă de anul anterior, din datele publice de la Ministerul de Finanţe. Compania este specializată în importul şi distribuţia de suplimente alimentare şi ceaiuri. În plus, Secom numără şi 13 magazine fizice în cele mai mari oraşe ale ţării.
Profitul companiei a crescut de asemenea în pandemie, de la 5,7 mil. lei în 2019 la aproape 15 mil. lei în 2020. În aceeaşi perioadă, numărul de angajaţi a scăzut uşor, până la 189, mai arată datele publice.
Pandemia a crescut semnificativ vânzările de suplimente alimentare, mai ales pe fondul informaţiilor privind anumite produse care ar ajuta în lupta cu noul virus. În acest mod, pe un trend de creştere a consumului de suplimente alimentare care deja era prezent în rândul românilor, criza sanitară a accentuat vânzările pentru această categorie de produse.
Pentru Secom, anul 2020 a fost cel mai bun din perspectiva businessului de până acum. Faţă de acum cinci ani, de exemplu, afacerile companiei româneşti s-au triplat. Secom are o reţea de 13 magazine în câteva dintre cele mai mari oraşe din ţară, printre care se numără Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Oradea. Portofoliul de produse al companiei include 470 de suplimente alimentare, cosmetice naturale şi ceaiuri premium.