Compania clujeană Cosmetic Plant, unul dintre cei mai importanţi jucători români de pe piaţa produselor cosmetice, a investit 2,5 milioane de euro în cercetare-dezvoltae şi în producţie în cei 30 de ani de activitate. Astfel, portofoliul companiei a ajuns la 140 de produse proprii, dezvoltate după reţete interne, faţă de doar şase articole în 1991 când businessul a fost fondat de Ileana Mester, farmacistă cu peste 20 de ani de experienţă în cosmetologie. Acum businessul este condus şi coordonat de fiica sa, Susana Laszlo.
”Chiar dacă au existat provocări, mai ales cele privind penetrarea într-un sortiment cât mai extins în lanţurile de retail, am reuşit să ne menţinem constanţi în rezultatele financiare pe care le-am obţinut pe parcursul activităţii noastre. Un rol important l-au avut investiţiile de circa 2,5 milioane de euro pe care le-am direcţionat către cercetare şi producţie şi pe care le vom continua şi de acum înainte”, a spus Susana Laszlo, director general al Cosmetic Plant.
Produsele companiei sunt prezente în reţele precum Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, dm Drogerie Markt, Mega Image, Farmacia Tei şi alte farmacii de lanţ sau independente, în reţeaua Plafar şi în magazine naturiste din ţară. Cosmeticele se pot achiziţiona şi online, din magazinul virtual propriu. Portofoliul Cosmetic Plant numără peste 140 de produse, dintre care 18 lansate în 2020. E vorba atât de creme şi emulsii de protecţie solară, ape micelare, cât şi de geluri şi loţiuni igienizante pentru mâini.
În total, în cei 30 de ani de activitate compania a vândut peste 20 de milioane de articole dezvoltate în propriile laboratoare din Cluj-Napoca. În topul celor mai vândute produse se află crema antirid cu gălbenele, crema vitaminizantă de zi cu ulei de cătină şi măsline, crema de mâini cu gălbenele, crema de mâini cu ulei de cătină şi crema pentru albire cu extract de lămâie. Producătorul de cosmetice Cosmetic Plant din Cluj-Napoca a obţinut afaceri 11,3 mil. lei în 2020, similare celor din anul anterior. Compania clujeană şi-a bugetat o creştere de 15% a businessului în 2021.