Compania Carmo-Lact Prod din Bistriţa-Năsăud, producătorul lactatelor Monor, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de peste 132,7 mil. lei (27,5 mil. euro), în creştere cu 26% faţă de anul anterior, conform datelor de la Ministerul Finanţelor. Compania şi-a dublat anul trecut profitul, ajungând la 6,2 mil. lei (1,3 mil. euro), de la aproximativ 2,9 mil. lei (610.000 de euro) în 2019. Carmo-Lact Prod a ajuns anul trecut la un număr mediu de 236 de angajaţi.
Carmo-Lact Prod face parte dintre cei mai mari zece procesatori locali de lapte şi deţine o unitate de producţie în comuna Monor (judeţul Bistriţa-Năsăud), care dispune de două secţii, una destinată produselor proaspete, cu o capacitate de 60.000 de litri pe zi, iar cealaltă pentru producţia de brânzeturi, cu o capacitate de 50.000 de litri pe zi, conform datelor de pe site-ul companiei. Compania are peste 1.500 de puncte de lucru în oraşele Baia Mare, Bistriţa, Braşov, Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Mediaş, Râmnicu Vâlcea, Reghin, Satu Mare, Sibiu, Sighişoara şi Târgu-Mureş, potrivit datelor de pe site-ul companiei. Producătorul brandului Monor este prezent şi pe pieţele externe.
Carmo-Lact Prod are în portofoliu brânzeturi, lapte de consum, lapte bătut, iaurt, smântână şi deserturi. Compania dispune de propriile mijloace de transport şi de un parc auto care asigură service-ul acestora. Producătorul de lactate din Bistriţa-Năsăud a implementat în urmă cu trei ani un proiect de investiţii de peste 830.000 de lei (fără TVA) în achiziţia de utilaje pentru dezvoltarea capacităţii de producţie, finanţarea fiind obţinută prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR).
Carmo-Lact Prod, companie fondată în anul 1992, este controlată de antreprenorii locali Eugen Creoşteanu (50%), Ioan Neagoş (30%) şi Alin Neagoş (20%). Carmo-Lact Prod este unul dintre jucătorii din lactate care şi-au făcut loc pe segmentul produselor ecologice, producând lapte, kefir şi iaurt din această categorie.