Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare producător local de cosmetice, are în plan pentru acest an investiţii în modernizarea şi achiziţionarea de echipamente pentru secţiile de producţie ale companiei, cu precădere pentru secţia dedicată produselor cosmetice. Totodată, compania va investi şi în achiziţionarea de echipamente IT pentru creşterea digitalizării operaţiunilor, precum şi în modernizarea de instalaţii şi echipamente, care vor permite reducerea consumului de utilităţi în procesul de producţie, potrivit Ziarului Financiar.
Compania are un buget de investiţii de aproape 14 mil. lei în acest an, mai mult decât dublu faţă de 2020 şi mai mare şi decât cel din 2019, ultimul an de dinainte de pandemie. Spre comparaţie, anul trecut Farmec a investit în diversificarea portofoliului şi în lansarea de noi produse. Mai exact, compania clujeană a investit în gama Gerovital H3 Evolution Perfect Look, de produse antiaging, după ce, la începutul anului trecut, Farmec a prioritizat producţia de biocide pentru a răspunde nevoilor pieţei, ca urmare a declanşării pandemiei. Producătorul de cosmetice din Cluj a investit anul trecut 500.000 de euro (2,5 mil. lei) în demararea producţiei de biocide, într-o perioadă în care consumul de astfel de produse era la cote maxime. Între timp acesta s-a temperat mult.
Farmec a obţinut anul trecut afaceri de 288 mil. lei, în urcare cu 10% faţă de anul anterior. Producătorul de cosmetice şi-a bugetat pentru acest an afaceri de aproape 300 mil. lei, în urcare uşoară faţă de 2020 şi un nivel istoric. Ultima scădere de cifră de afaceri a fost înregistrată în 2009. Compania ce deţine o fabrică la Cluj are circa 750 de salariaţi. Aceştia lucrează în producţie, dar şi în retailul propriu.