Compania Safeway International Impex din Cluj-Napoca, o afacere în distribuţia de produse alimentare, băuturi alcoolice şi nonalcoolice controlată de familia Shakhshir, care deţine pe piaţa locală şi franciza de fashion Bossini, şi-a bugetat pentru acest an afaceri în creştere cu 10% faţă de 2020, susţinute, în principal, de dezvoltarea reţelei proprii de magazine Home Garden, potrivit Ziarului Financiar.
Safeway International Impex a finalizat anul 2020 cu o cifră de afaceri de peste 97,9 mil. lei (20,3 mil. euro), cu un profit net de 5,6 mil. lei (aproximativ 1,2 mil. euro) şi cu un număr mediu de 108 angajaţi, potrivit site-ului Ministerului Finanţelor. La nivel de grup, compania a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 161,4 mil. lei (33,5 mil. euro).
”Factorii ce au susţinut afacerile noastre în 2020 au fost orientarea spre clienţii retail şi dezvoltarea reţelei de magazine proprii. Cu toate că am fost afectaţi de pandemie până în mai 2021, începând din luna iunie am avut o creştere semnificativă a vânzărilor, odată cu deschiderea pieţei HoReCa. Ne bazăm, de asemenea, pe dezvoltarea în continuare a reţelei proprii de magazine”, au declarat oficialii companiei Safeway International Impex, citaţi de ZF.
Businessul a început ca o afacere de familie în urmă cu 27 de ani, mai exact în 1994, trecându-se de la comerţul cu ridicata la distribuţia propriu-zisă. La momentul respectiv compania era cunoscută în Cluj pentru vânzarea de băuturi alcoolice către baruri, restaurante şi magazine tradiţionale. 10 ani mai târziu, ca un răspuns la nevoile pieţei, a luat naştere brandul Home Garden, care a ajuns în prezent unul dintre liderii pieţei locale de produse alimentare conservate. Compania a ajuns în prezent la 13 magazine Home Garden, după de în 2020 au fost deschise 4 noi unităţi, iar obiectivul clujenilor pentru 2021 este de a inaugura încă cel puţin 4 noi magazine.