Ursus Breweries, cel mai mare producător de bere din România, va investi în următorii trei ani 50 mil. euro în fabrica de bere din Braşov, care a fost ridicată în anul 1892. Fabrica este deţinută de grupul japonez Asahi. Ursus Breweries are în portofoliu mărci precum Ursus, Timişoreana, Ciucaş, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Azuga, Pilsner Urquell, Asahi Super Dry şi St. Stefanus.
”În pandemie este o bună oportunitate să continui investiţiile şi dacă businessul şi structura lui permit să funcţionezi în continuare, este bine să o faci. Noi am continuat şi suntem pe cale să avansăm cu o investiţie care se va concretiza în următorii trei ani, de 50 mil. euro, în Braşov”, a spus Robert Uzună, vicepreşedinte corporate affairs al Ursus Breweries, citat de ZF.
Fabrica de bere din Braşov a fost ridicată în 1892, are în prezent 220 de angajaţi şi o capacitate de producţie de 1,2 milioane de hectolitri de bere, potrivit datelor de pe site-ul companiei. Recent, Ursus a finalizat un alt proiect de investiţii în fabrica de la Timişoara, cea mai veche unitate de producţie din portofoliul grupului.
În 2020, potrivit datelor regăsite pe site-ul Ministerului Finanţelor, cifra de afaceri a Ursus Breweries a depăşit 2 mld. lei, în uşoară creştere (1,6%) faţă de 2019. Numărul angajaţilor a depăşit 1.640 anul trecut, plus 3% faţă de 2019. În schimb, profitul companiei a scăzut cu 5,6% în 2020 faţă de anul trecut, fiind de aproximativ 244,7 mil. lei.
Ursus Breweries este cel mai mare producător de bere din România. Compania este deşinută de grupul japonez Asahi. Ursus Breweries are în portofoliu mărci precum Ursus, Timişoreana, Ciucaş, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Azuga, Pilsner Urquell, Asahi Super Dry şi St. Stefanus.
Piaţa berii, estimată la 1 mld. euro anual, este dominată de producţia locală, toate cele patru multinaţionale prezente în România – Ursus Breweries, Heineken România, Bergenbier şi URBB – având fabrici locale. Cel mai mare business antreprenorial din sector este al Romaqua (Albacher), dar piaţa a cunoscut în ultimii ani şi o efervescenţă la nivelul micilor antreprenori care au creat 78 de microberării până la final de 2020.