Participanţii la hackathonul organizat de Şcoala Informală de IT la Cluj au propus 15 prototipuri software care ar putea debirocratiza instituţiile publice, proiectul câştigător fiind o aplicaţie pentru evidenţa persoanelor care primesc ajutor social. Hackathonul a fost organizat în perioada 25-27 iunie de Şcoala Informală de IT şi acceleratorul InnovX BCR, iar echipa câştigătoare va primi 10.000 euro pentru finalizarea aplicaţiei.
Această ediţie a hackathonului a fost dedicată digitalizării sectorului public, în cadrul evenimentului fiind create 15 prototipuri care ar putea debirocratiza activitatea instituţiilor publice şi interacţiunea acestora cu cetăţenii.
Proiectele care au câştigat Challenge Accepted Paperhack sunt:
- locul I: P.A.S – Evidenţă persoane ajutor social (provocare propusă de Primăria Municipiului Sibiu);
- locul al II-lea: City Inventory – Harta obiectivelor de patrimoniu (provocare a Consiliilor Judeţene Timiş şi Iaşi) ;
- locul al III-lea: Învăţ şi eu- Abecedar digital (provocare venită din partea elevilor cu deficienţe neuromotorii ai Colegiului Tehnic “Ion Holban” din Iaşi).
Aplicaţia intitulată P.A.S, câştigătoarea primului loc, permite persoanelor fizice care au nevoie de ajutor social să iniţieze cereri online mai uşor, acestea intrând într-o listă de aşteptare pentru a fi aprobate.
City Inventory răspunde nevoii de informare în timp real în privinţa stării de conservare, funcţionare sau depreciere a obiectelor de patrimoniu care aparţin consiliilor judeţene. Ca proiecte pilot, aplicaţia a fost gândită pentru Consiliile Judeţene Timiş şi Iaşi, dar este vizată utilizarea la nivel naţional. Învăţ şi eu este un produs care conţine lecţii online adaptate pentru copiii cu dizabilităţi. Aplicaţia poate fi utilizată pe mobil, tabletă şi desktop.
Echipele de pe locurile 2 şi 3 vor beneficia de premii în valoare de peste 200.000 lei din partea Şcolii Informale de IT şi Huawei. De asemenea, proiectele Craiova Invest, realizat cu sprijinul World Bank şi al Primăriei Municipiului Craiova, şi Gestionare abonamente de pescuit, prototip dezvoltat la provocarea Direcţiei Silvice Cluj, au primit premii speciale.
”Ne-am dorit să schimbăm interacţiunea dintre oameni şi instituţii cu ajutorul comunităţii IT pe care am construit-o în jurul Şcolii informale de IT mai ales în contextul pandemiei care ne-a arătat importanţa digitalizării. Am demonstrat din nou că avem abilitatea extraordinară să ne adunăm în jurul unor nevoi din societate şi să generăm idei, soluţii pentru acestea”, declară Răzvan Voica, CEO şi co-fondator al Şcolii Informale de IT (SIIT).
La hackathon au participat peste 150 de persoane, majoritatea cursanţi şi absolvenţi ai Şcolii Informale de IT şi 30 de mentori specialişti. Şcoala Informală de IT (SIIT) a fost lansată în 2013 şi a devenit unul dintre cele mai importante branduri de educaţie alternativă în domeniul IT din România. Pana la finalul 2020, peste 5.500 de persoane au absolvit cursurile SIIT in cele mai mari şapte hub-uri IT din ţară (Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Braşov, Sibiu şi Craiova) şi din Republica Moldova.
Sursa Foto: Facebook Scoala Informala de IT