Compania Michelin România, parte a grupului francez Michelin, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de 3,18 mld. lei (660,3 mil. euro), în scădere cu peste 9% faţă de anul anterior, când compania a avut afaceri totale de 3,51 mld. lei (740,6 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.
Michelin România a realizat anul trecut un profit net de 64,6 mil. lei (13,4 mil. euro), în scădere cu 42,5% faţă de anul precedent, când compania a realizat un câştig net de aproximativ 112,4 mil. lei (23,7 mil. euro), conform datelor publice. Michelin a ajuns în 2020 la un număr mediu de 3.924 de angajaţi, cu 326 mai puţini decât în 2019.
Michelin deţine în România trei fabrici – două la Zalău (una de cord metalic şi una pentru anvelope de camion şi utilaje) şi încă una la Floreşti, unde produce exclusiv anvelope pentru autoturisme sub brandurile Kleber, care reprezintă aproximativ trei sferturi din producţie şi BF Goodrich.
Uzina Michelin de la Zalău produce amestecuri de cauciuc şi alte produse semifinite, anvelope de camion pentru nivelurile inferior şi superior al segmentului de piaţă intermediar, sub mărcile BFGoodrich, Taurus, Kormoran, Riken, Tigar şi Orium, dar şi anvelope pentru activităţile de inginerie civilă, şantier, minerit, agricultură, metrou şi alte tipuri de anvelope pentru activităţi specifice, potrivit unor informaţii furnizate anterior de companie.